پرونده‌سازی سیاسی-امنیتی علیه یک وکیل در اراک

رادیو پارس– محمد نجفی وکیل دادگستری، از سوی دادستان انتظامی کانون وکلای شهر اراک، با اتهامات سیاسی-امنیتی مورد تعقیب قرار گرفته و قرار است روز چهارشنبه محاکمه شود.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دادستان انتظامی کانون وکلای استان مرکزی (اراک)، با استناد به شکایت یک شهروند مجهول الهویه، آقای محمد نجفی را با مجموعه‌ای از اتهامات سیاسی مورد پیگرد قرار داده است.

“شرکت در تحصن غیرقانونی نسرین ستوده”، “هواداری از نسرین ستوده و نوریزاد”، “وبلاگ نویسی و نوشتن مطالب انتقادی در فیسبوک” بخشی از موضوعاتی است که به عنوان اتهامات آقای نجفی در این پرونده مطرح شده‌ است.

نسرین ستوده، یکی از وکلای آقای نجفی به گزارشگر هرانا گفت که دادگاه انتظامی وکلا نمی تواند یک وکیل را رأسا با اتهامات سیاسی و امنیتی محاکمه کند و فقط در صورتی می تواند به چنین موضوعاتی وارد شود که قبلا دادگاه صالحی درباره چنین اتهاماتی رأی صادر کرده و وکیل را محکوم کرده باشد.

گفتنی است شاکی اولیه با عنوان “امضاء محفوظ” خود را “فردی از آحاد جامعه” معرفی کرده و مدعی شده است که محمد نجفی با اقدامات “دشمن‌شادکن” زمینه انحراف جوانان را فراهم می کند.

خانم ستوده همچنین ابراز امیدواری کرد که با توجه به غیرقانونی بودن این شکایت و ورود دادستان انتظامی وکلا به این پرونده، دادگاه انتظامی کانون وکلا تصمیم شایسته‌ای درباره‌ی این پرونده اتخاذ کند.

به جز نسرین ستوده، آرش کیخسروی و پیام درفشان نیز وکالت محمد نجفی را به عهده گرفته اند و قرار است روز چهارشنبه شانزدهم دی‌ماه، این پرونده در شعبه‌ی سوم دادگاه انتظامی کانون وکلای استان مرکزی رسیدگی شود.