اژه ای: بازداشت سعید زینالی توسط هیچ نهادی اعلام نشده است

رادیو پارس– محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضائیه، ادعا کرده است که بازداشت سعید زینالی در حادثه کوی دانشگاه ۷۸، توسط هیچ نهادی اعلام نشده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، غلامحسین محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران درباره بازداشت سعید زینالی درحادثه کوی دانشگاه سال ۷۸ گفت: بازداشت زینالی توسط هیچ نهادی اعلام نشده است و طبق استعلام های قوه قضاییه از نهادهای مختلف دستگیری نامبرده اثبات نشده و اگر نهادی این امر را ادعا کرده است باید معرفی تا از نهاد مربوطه برای این امر پیگیری کنیم.

آذر ماه سال جاری، هاشم زینالی پدر سعید زینالی پس از آزادی اخیر از زندان گفته بود که در بند ۲ الف سپاه زندانی بوده و از او خواسته اند سرنوشت فرزندش را که ۱۷ سال پیش بازداشت شده پی گیری نکند.

بنا بر این گزارش بازجویان بازداشتگاه سپاه به آقای زینالی گفته اند که خانواده او سپاه را زیر سوال برده و اگر به پی گیری ادامه دهند آنها را بازداشت خواهند کرد.

سعید زینالی ۲۳ تیرماه ۷۸ و تنها ۵ روز پس از واقعه کوی دانشگاه تهران، در منزل شخصی اش بازداشت شد. از آن تاریخ تاکنون، جز یک تماس تلفنی کوتاه، هیچ خبری از این دانشجوی کامپیوتر دانشگاه تهران در دست نیست.

هاشم زینالی که اخیرا در تجمع فعالین مدنی در تهران بازداشت و سپس با قرار کفالت آزاد شد در ارتباط با پرسش و پاسخهای انجام شده در بند دو الف سپاه گفته است که می گفتند پی گیری نکنید و دنبال سعید را نگیرید. می گفتند پی گیری نکن سپاه از پسرت خبری ندارد. می گفتند بگو سپاه نبرده. گفتم من بگویم سپاه نبرده کشته نشده و.. مردم چه می گویند؟ می گویند پسرت پسرت کجاست؟ می گویند پسرت آب شده رفته زیر زمین؟