درگذشت مادری دیگرازخاوران

Reza AmiriReza Amiri
رادیو پارس  _   نیره جلالی مهاجر مشهور به “مادر به‌کیش” از جمله مادران خاوران که ۵ تن از فرزندان و یک دامادش در دهه ۶۰ اعدام شده بودند، صبح امروز یک‌شنبه ۱۳ دی ماه در گذشت.

منصوره به‌کیش، فرزند خانم به‌کیش در فیس بوک خود نوشت: “مادر مهربان و عاشقم امروز صبح در خانه خودش از میان ما رفت. من و خواهرم بالای سر او بودیم و پروانه وار دورش می‌گشتیم و هر چه تلاش کردیم که نفس کم نیاورد ولی نشد. مامان جان را با اورژانس برای احیا به بیمارستان بردیم، ولی متاسفانه بازنگشت و ما را تنها گذاشت.”

جعفر به‌کیش، فرزند دیگر خانم مهاجر در گفتگو با بی‌بی‌سی فارسی با اشاره به پیگیری‌هایی که مادرش در طول این سال‌ها انجام داد، گفت: “در تمام این سال‌ها در تلاش بود تا پاسخی دریافت کند، اما هیچ پاسخی به او داده نشد و غیر از مشخص شدن محل دفن یکی از فرزندانش، محل دفن بقیه آنها مشخص نشد. معلوم نشد که عزیزانش چطور اعدام شدند.”

خانم مهاجر در دیداری که چند سال پیش با مادران عزادار داشت، گفته بود: “چی بگم؟ بی‌رحم‌ها محمد را در اسفند سال ۶٠، سیامک را در مهر ماه ۶٠، زهرا را در شهریور ۶۲ ، محسن را در اردیبهشت ۶۴ و محمود و علی را شهریور ۶٧ کشتند. من بیشتر عمرم را جلوی در زندان‌ها، برای گرفتن ملاقات و در گورستان‌ها گذراندم. فقط برای همه مادرها آرزوی صبر دارم و امیدوارم خون بچه‌های ما پایمال نشود.