افزایش اقدامات در سازمان ملل برای آزادی جیسون رضائیان

 رادیو پارس  _   ـ روزنامه واشینگتن‌پست و دیگر مدافعان جیسون رضائیان، خبرنگار زندانی در ایران، از افزایش تلاش‌های خود با هدف رهایی آقای رضائیان خبر داده‌اند، این روزنامه‌نگار اکنون ۵۰۰ روز است که در زندان به سر می‌برد، در حالی‌که حکمی به او ابلاغ نشده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رادیو فردا، از اقدامات تازه برای آزادی خبرنگار روزنامه واشینگتن‌پست، به‌روزرسانی پرونده او در هیئتی در سازمان ملل متحد است. هدف، اعمال فشار بین‌المللی بیشتر بر تهران برای آزادی جیسون رضائیان عنوان شده است.

پرونده اصلی در این مورد در ماه ژوئیه در کارگروه ملل متحد در امور بازداشت‌های خودسرانه تشکیل شده بود.

به‌روزرسانی‌های تازه نشان می‌دهد که آقای رضائیان در وضعیت جسمانی نامناسبی به سر می‌برد. او، به گفته واشینگتن‌پست «به خاطر افزایش بدرفتاری‌های ایران»، از فشار خون و ناراحتی‌های دیگر رنج می‌برد.

از سوی دیگر برادر آقای رضائیان نیز ۱۱ آذر ماه از برنامه خود برای ارسال دادخواستی با بیش از ۵۰۰ هزار امضا به نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد خبر داده است. این نامه خواستار «آزادی فوری و بی‌قیدوشرط» او شده است.

جیسون رضائیان از جمله ایرانی‌آمریکایی‌های بازداشتی در ایران است که مقام‌های ایالات متحده مکررا خواستار آزادی آنها شده‌اند.

این روزنامه‌نگار ۵۰۰ روز پیش بازداشت شد.

قوه قضائیه ایران، در آغاز آذر ماه، مانند دفعات پیشین بدون اشاره به جزئیات، خبر داد که گرچه حکم جیسون رضائیان، به او و وکیلش ابلاغ نشده، اما او به زندان محکوم شده است.

اتهامات وارد شده به این خبرنگار «جاسوسی» و «اقدام علیه امنیت ملی» عنوان شده است.

واشینگتن‌پست و ایالات متحده این اتهامات را رد کرده، می‌گویند هیچ دلیلی برای بازداشت او وجود ندارد و روند محاکمه او نیز از هرگونه شفافیتی تهی بوده است.

وکیل روزنامه واشینگتن‌پست زندانی شدن و محاکمه رضائیان را «تئاتر سیاسی» توصیف کرده است.