توقف فعالیت همسر کشیش عابدینی برای آزادی وی به دلیل مشکلات اخلاقی!

اتهام یا واقعیت؟

در طی سه سال گذشته نغمه عابدینی همواره و به طور مستمر برای آزادی همسرش و همچنین مسئله آزادی مذهب در ایران فعالیت کرده است.

هفته پیش اما نغمه عابدینی با ارسال دو ایمیل مسائلی از زندگی خصوصی خود و همسرش را عمومی کرد که به نوعی با در نظر گرفتن شرایط سه سال گذشته بسیار غافلگیر کننده بود. در این ایمیل‌ها نغمه عابدینی با اعلام توقف فعالیت‌های خود برای آزادی سعید عابدینی، در کمال ناباوری مخاطبان، از آزارهای جسمی، روانی و جنسی که در طول مدت ازدواج‌شان توسط سعید بر او تحمیل شد سخن گفته است. او همسر زندانی‌اش را به اعتیاد به پورنو گرافی و همچنین خشونت خانگی متهم کرد. نغمه مدعی شده است که این خشونت‌ها از ابتدای ازدواج‌شان آغاز شده و حتی اکنون  که ارتباط شان تنها از درون زندان و با تلفن و اسکایپ ممکن است هنوز این تحقیرات و آزار روانی ادامه دارد.

به نوشته نغمه عابدینی، سفرهای وی  به گوشه و کنار آمریکا  برای پیشبرد کارزار آزادی سعید  از یک سو، و درگیری روحی و مسائل اخلاقی از سوی دیگر برای وی بسیار سنگین است و دیگر تاب تحمل آن را ندارد. او به حامیان خود اعلام کرد که برای مدتی می‌خواهد از  جامعه فاصله بگیرد و به استراحت و دعا بپردازد.

نغمه نوشته است: «این یک مسئله جدی است و من نمی‌توانم بیش از این با کتمان واقعیت‌ها زندگی کنم، پس تصمیم گرفتم مدتی فعالیتم را متوقف کنم و از خدا بخواهم که مرا در مسیر زندگی یاری رساند».

خانم عابدینی همچنین در مصاحبه‌ای با واشنگتن پست به  مشکلات زندگی‌اش  پرداخت و گفت: «ادامه‌ی پرونده سعید تاثیری تراژیک بر زندگی ما داشته است، بچه‌های من با دوری از پدرشان شرایط سختی را می‌گذرانند».

نغمه عابدینی اخیرا سخنرانی خود را در مراسمی که در رابطه با آزادی مذهب در آیووا برگزار شد نیز لغو کرده بود و همچنین از سخنرانی در کنگره‌ای با همین مضمون در بهار آینده انصراف داد. وی همچنین اعلام کرده است که برای مدتی از رسانه‌های اجتماعی فاصله خواهد گرفت.

وی افزود در این مدت که از جامعه فاصله می‌گیرد به نیایش برای سعید خواهد پرداخت. او همچنان همسرش را انسانی با ارزش می‌داند که به ترویج ایمان به عیسی مسیح معتقد است، حتی در زندان «اما این همه بدان معنی نیست که سعید بی گناه و معصوم است، او نیز با شیطان درون‌اش در مبارزه است و معتقدم که بر پلیدی پیروز خواهد شد».

نغمه عابدینی از حامیان سعید خواست تا برای آزادی او از زندان و برای رهایی روح او از گناه دعا کنند، وی گفت که با تمام کاستی‌هایش نباید سعید را تنها گذاشت و افزود: «من حقیقت را گفتم و از شما خواستم برای یک مشکل حقیقی دعا کنید، من همه چیز را با شما در میان گذاشتم، اما بدون پیش‌داوری و بدون زدودن مهرتان از سعید که در این لحظات برای رهایی از سیاهی زندان تلاش می‌کند. این راهی است که خدا به من نشان داده تا بدون شرط عشق بورزم همان طور که خدا ما را بدون هیچ قید و شرطی دوست دارد، تا گناه را ببینم و به گناه‌کار مهر بورزم تا بتواند از شرّ پلیدی رهایی یابد، و هرگز از کسانی که دوست‌شان دارم روی نگردانم.»

نغمه عابدینی جایزه‌ای را برای فعالیت‌هایش جهت آزادی همسرش دریافت می‌کند، ۲۰۱۴

در گزارش کریستیانیتی تودی نغمه عابدینی گفته است از این که در این شرایط سخت و حساس این مطالب را بیان داشته بسیار غمگین است. او از مردم خواسته تا حریم خصوصی‌اش را محترم بشمارند و برایش دعا کنند. وی گفته است:‌ «من از آنان که نگران حال سعید هستند سپاسگزارم، به ما زمان بدهید تا کمی به خودمان بپردازیم و آسوده باشیم و به حریم خصوصی ما احترام بگذارید، من به دعا و مبارزه برای آزادی همسرم که در زندان رژیم ایران به دلیل اعتقادش زجر می‌کشد ادامه می‌دهم  و از همه می‌خواهم که در دعا به درگاه خداوند برای آزادی او با من همراه شوند».

وجود تناقض در سخنان نغمه عابدینی همسر سعید عابدینی، نوکیش مسیحی، که از یک سو می‌گوید فعالیت‌هایش را برای آزادی وی متوقف می‌کند و از سوی دیگر تأکید می‌کند برای آزادی همسرش که در زندان رژیم ایران زجر می‌کشد ادامه می‌دهد، مخاطبان وی را درباره دلایل و صحت گفته‌های او دچار تردید کرده است و آنها نمی‌دانند دلایل واقعی این مواضع همسر سعید عابدینی چیست.

سعید عابدینی که در سال ۲۰۰۰ از اسلام به مسیحیت گروید از تابستان ۲۰۱۲ در زندان بسر می‌برد و به اتهام تضعیف امنیت ملی از طریق ترویج مسحیت به هشت سال حبس محکوم شده است. وی که ایرانی- آمریکایی است در سال ۲۰۰۵ همراه با خانواده‌اش با آمریکا مهاجرت کرد و پیش از دستگیری در سال ۲۰۱۲ چند بار به ایران سفر کرده بود.