مولانا عبدالحمید: “راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی باعث کاهش قاچاق کالا می شود”

نوشته شده توسط  فعال بلوچ
شنبه, 23 آبان 1394 14:04
امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه های  نماز جمعه این هفته «تجارت آزاد و راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی» را برای استان سیستان‌وبلوچستان بسیار حیاتی دانستند و تاکید کردند که این اقدام باعث کاهش قاچاق کالا می‌شود.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ مولانا عبدالحمید در این مراسم که جناب آقای مدنی، مدیرکل تعزیرات استان سیستان‌وبلوچستان نیز در آن حضور داشت و به ایراد سخن پرداخت، «راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی» را به نفع مردم استان دانستند و گفتند: آزاد شدن تجارت در مرز میرجاوه و مرزهای دیگری که در امتداد مرزهای پاکستان و افغانستان هستند، صد در صد به نفع استان است.
وی در ادامه افزودند: تجربه نشان داده است هرگاه سخت‌گیری شود و جلوی راه‌های قانونی گرفته شود، راه‌های قاچاق تقویت می‌شوند. اما اگر شرایطی را فراهم کنیم که مردم بتوانند با آزادی به کسب‌وکار و تجارت و تامین مخارج زندگی بپردازند، راه‌های قاچاق بسته می‌شود.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان اظهار داشتند: برداشت ما آن است که آزادی مردم در امر تجارت و کسب‌وکار، جلوی ناامنی، فساد و قانون‌شکنی را نیز گرفته است؛ اگر راه‌های قانونی کسب‌وکار برای مردم باز باشد، مردم کاری نمی‌کنند که قوانین جزایی تعزیرات دامنگیرشان بشود.

ایشان در ادامه افزودند: البته تاکید ما نیز آن است که مردم محترم قانون را رعایت کنند، حتی اگر گاهی بر شما فشاری هم وارد شد، فشار را تحمل کنید، اما قانون را زیر پا نگذارید. امنیت ما در رعایت قوانین است. باید هم قوانین پروردگار و هم قوانین کشوری را رعایت کنیم؛ وقتی ما قوانین پروردگار را رعایت کنیم گرفتار مجازات الهی نمی‌شویم، و اگر قوانین کشور را رعایت نماییم گرفتار تعزیرات و محاکمه نمی‌شویم.