مراجعه نیروهای امنیتی به منزل یک شاعر اهوازی

Reza Amiri
رادیو پارس  – نیروهای امنیتی به منزل یک شاعر در شهر اهواز مراجعه کرده و پس از عدم حضور او در منزل خواستار معرفی وی به ستاد خبری وزارت اطلاعات شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نیمه شب گذشته نیروهای امنیتی از اداره اطلاعات اهواز به منزل علی بیت سیاح، شاعر اهوازی مراجعه کرده و خواستار بازداشت او بودند که به دلیل عدم حضور وی در منزل موفق به این کار نشدند.

علی بیت سیاح( طرفی) متولد ١٣۵٧، متأهل، دارای دو دختر، ساکن شهر اهواز است که به شغل تصویربرداری و عکاسی می پردازد. همچنین علی بیت سیاح یکی از مؤسسان “مؤسسه شروق” در اهواز بود که بنا به گزارش های رسیده از فعالیت این مؤسسه فرهنگی توسط اداره اطلاعات جلوگیری شده و برخی از اعضای آن بازداشت شده اند.

لازم به ذکر است که علی بیت سیاح سایتی به نام ” کارونیات” داشته که در آن برای چندین سال شعرهای خودش و دیگر شعرای منطقه را به زبان عربی منتشر می کرد اما چند ماه پیش این سایت توسط مقامات قضایی توقیف شد.

علی بیت سیاح( طرفی) پیشتر نیز سابقه بازداشت به دلیل فعالیت های فرهنگی خود را دارد. وی در  ١۶/٧/١٣٨۶، سال ۸۷ و همچنین تاریخ ١٧/٣/١٣٩٣ نیز توسط نیروهای اداره اطلاعات اهواز بازداشت و فشارهای زیادی را متحمل شد. بطوری که در آخرین دستگیری در سال ١٣٩٣ دوربینهای تصویربرداری و عکاسی و کامپیوتر های او را مصادره و از خواندن شعر در مراسم و تجمعات ممنوع کردند.