تجمع دستفروشان سنندجی مقابل ساختمان شهرداری این شهر

Reza Amiri
رادیو پارس _ جمعی از دست فروشان حاشیه پیاده روهای شهر سنندج در اعتراض به آنچه تغییر در ساعات کارشان از سوی شهرداری می‌خوانند مقابل ساختمان شهرداری این شهر تجمع کرده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، منابع خبری در سنندج اعلام کردند: “در این تجمع اعتراضی  بیش از ۳۰۰ دست فروشی که هر روز در حاشیه پیاده رو‌های خیابان‌های اصلی شهر سنندج بساط پهن می‌کنند حضور داشتند”.

گفته می‌شود علت برپایی این تجمع اعتراضی تغییر یافتن ساعت کاری آنها توسط عوامل شهرداری سنندج بوده است.

یکی از کارگران دست فروش گفت: “به تازگی شهرداری سنندج ساعات کار ما دستفروشان حاشیه پیاده رو ها خیابانهای اصلی شهر را تغییر داده است که به دلیل نبود مشتری در این ساعت امکان فروش محصولات مان وجود ندارد”.

او گفت: “ساعات کار دستفروشان که صبح ها از ساعت ۱۱ تا ۲ بعد اظهر وعصر‌ها ازساعت ۶ تا۷عصر بود  به ساعت یک تا ۲ ظهر و ۷ تا ۸ شب تغییر کرده است”.

او افزود: “ما دستفروشان ناچارا برای تامین مخارج زندگی به کار دستفروشی می پردازیم وسالهاست در حواشی خیابانهای اصلی شهر سنندج همانند خیابان فردوسی، دخانیات،  امام خمینی وانقلاب بساط دستفروشی  را به امید بدست آوردن لقمه نانی پهن می‌کنیم اما با تدبیری که شهرداری سنندج اخیرا اتخاد کرده دیگر ادامه حیاط برایمان وجود ندارد”.

اوگفت: “هم اکنون عوامل شهرداری سنندج به اعتراض ما دستفروشان اهمیتی نمی دهد و در صورت ادامه کار با روال سابق با جمع آوری اموالمان با ما برخورد می کنند”.