بازداشت و وضعیت نامعلوم پنج تن از فعالین مدنی و تجمع کنندگان تهران

رادیو پارس   _ در ادامه بازداشت و تعقیب فعالان مدنی و تجمع کنندگان اخیر در تهران، گزارش ها حاکی از دستگیری چهار تن از این افراد توسط ماموران لباس شخصی و انتقال یک تن از دستگیر شدگان اخیر به زندان اوین بوده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۱۸ مهر ماه ۹۴، بعد از تجمع اعتراضی گروهی از فعالین مدنی و شهروندان معترض در مقابل زندان اوین، آقایان علیرضا عامری، جواد سیاحی، فرید خضیری و علی زرگان، توسط ماموران امنیتی لباس شخصی بازداشت و به محلی نامعلوم منتقل شده اند.

منابع هرانا به نقل از یک شاهد عینی گزارش داده اند که این افراد بعد از شرکت در تجمع اعتراضی مقابل زندان اوین که همراه با دهها تن از فعالان و معترضان صورت گرفت، در حوالی زندان اوین توسط یک دستگاه خودروی ون متوقف و با خشونت بازداشت شدند.

همچنین گزارش رسیده است که منزل علی زرگان، که از کارکنان یکی از کتابفروشی های تهران می باشد، تفتیش شده و برخی اسناد و کتب و کامپیوتر شخصی وی ضبط شده است.

جواد سیاحی نیز وبلاگ نویس و دارنده بلاگ «خیزش» بود که وبلاگ وی اخیرا از دسترس خارج شده است، همچنین گفته شده است که علیرضا عامری یکی دیگر از بازداشت شدگان پیش از این و در جریان اعتراضات سال ۱۳۸۸ مدتی بازداشت شده بود.

هنوز از وضعیت، سرنوشت و محل نگهداری این فعالین خبری منتشر نشده است.

محمد کریمی، دیگر فعال مدنی و از تجمع کنندگان اعتراضی تهران نیز – که روز سه شنبه ۱۳ مهرماه بازداشت شده بود- به زندان اوین منتقل گردیده، اما وضعیت مشخصی ندارد.
آقای کریمی از جمله مشارکت کنندگان فعال در تجمعات مدنی و مسالمت آمیز تهران از جمله تجمعات مقابل ساختمان دنا و کانون وکلای دادگستری بوده است.

گفتنی است تجمع کنندگان اخیر در مقابل زندان اوین، لاستیک دنا و همچنین کانون وکلای دادگستری، علاوه بر انتقاد و اعتراض به وضعیت موجود، عموما چه به صورت کلی و چه به صورت خاص و موردی، خواهان برقراری عدالت قضایی شده اند.