گرامی مقدم به طور کامل بینایی خود را از دست داده است

رادیو پارس   ـ در پی ناتوانی ماموران زندان اوین در تامین امنیت زندانیان سیاسی، سر سخن‌گوی حزب اعتماد ملی و مشاور مهدی کروبی برای دومین بار در زندان شکست. اسماعیل گرامی مقدم به طور کامل بینایی خود را از دست داده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سحام، اسماعیل گرامی مقدم سخن‌گوی حزب اعتماد ملی که چندی پیش به دلیل نارسایی بینایی خود، با اصابت به جسم سخت، دچار شکستگی از ناحیه سر شده بود، مجددا به جسم سخت برخورد کرد و از ناحیه سر دچار شکستگی شد.

گرامی مقدم که پس از ۴۵ روز بازجویی و حبس در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات دچار ۱۷ کیلو کاهش وزن و لرزش اندام‌های حرکتی شده است، هفته گذشته نیز در هنگام هواخوری در زندان، دچار عدم تعادل شده و به زمین خورده بود که این موضوع لطمات جسمانی برای سخن‌گوی حزب اعتماد ملی در بر داشت.

بر اساس این گزارش پزشکان معتمد زندان اوین به دلیل شرایط نامساعد جسمانی گرامی مقدم، گواهی عدم تحمل حبس برای وی صادر کرده‌اند که این نظریه پزشکی تاکنون توسط قاضی ابوالقاسم صلواتی مورد بی اعتنایی قرار گرفته و از آزادی این عضو شورای سردبیری روزنامه اعتماد ملی ممانعت به عمل آمده است.

بر اساس قوانین مصرح، قوه قضائیه و سازمان زندان‌های جمهوری اسلامی مسئولیت تامین امنیت و سلامتی زندانیان را بر عهده دارند که براساس اخبار مخابره شده از زندانیان طی ماه‌های گذشته، سازمان زندان‌ها نشان داده توانایی برقراری امنیت و سلامتی زندانیان را ندارد.

هفته ی گذشته نیز سایت اعتماد ملی، گزارش داده بود که خانواده گرامی‌مقدم با توجه ناتوانی جسمی او در تحمل کیفر، درخواست تبدیل قرار بازداشت و آزادی او شده‌اند که با وجود ارسال پرونده برای بررسی به دادگاه انقلاب نظریه پزشکی قانونی مبنی بر عدم توانایی جسمی برای تحمل کیفر، هنوز تغییری در شرایط این زندانی سیاسی ایجاد نشده است.

مسئولان قضایی اعلام کرده‌اند که پرونده گرامی مقدم در دادگاه انقلاب در حال بررسی است.

گرامی مقدم، سخنگو و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی که پس از انتخابات سال ۸۸ برای تحصیل به خارج از کشور رفته بود، به محض ورود به کشور و در فرودگاه امام خمینی بازداشت و به انفرادی زندان اوین منتقل شد، او پس از ۴۵ روز انفرادی برای تحمل ۵ سال حبس که به صورت غیابی برای او صادر شده بود، به بند عمومی زندان اوین انتقال یافت.

پیش از این نیز کلمه خبر داده بود در حالی که پزشکان زندان اوین تاکید می کنند که اسماعیل گرامی مقدم نیاز به درمان جدی دارد و رای به عدم تحمل کیفر داده اند، مراجع قضایی و امنیتی اقدام مثبتی برای اجرایی شدن روند درمان مشاور دربند مهدی کروبی نمی کنند.