روحانی: توافق گسترده‌ای برای در قدرت ماندن اسد وجود دارد

Reza amiri
روحانی: توافق گسترده‌ای برای در قدرت ماندن اسد وجود دارد
حسن روحانی، رییس جمهوری ایران روز گذشته در مصاحبه‌ای با «سی‌ان‌ان» گفته است که «همه پذیرفته‌اند» که بشار اسد، رییس جمهوری سوریه باید در قدرت باقی بماند.

روحانی افزود هدف اولیه در سوریه بیرون کردن تروریست‌ها از این کشور است؛ مساله‌ای که صرفا می‌تواند با تقویت دولت مرکزی در این کشور صورت بگیرد.

او گفت پس از این که در شکست تروریست‌ها، سطوحی از موفقیت حاصل شد، آن زمان است که «باید طرح‌های دیگری هم به اجرا گذاشته شوند تا صدای اپوزیسیون هم شنیده شود.»

روحانی همچنین گفت ایران با آمریکا درباره بحران سوریه مذاکره‌ای نداشته است.

او تاکید کرد، ایران با آمریکا هیچ گونه «مذاکره مستقیمی» درباره سوریه ندارد.
مبادله زندانیان میان ایران و آمریکا
روحانی که در حال حاضر برای شرکت در هفتادمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حاضر است، همچنین گفت در صورتی که آمریکا سه زندانی ایرانی را آزاد کند، تهران آزاد کردن سه زندانی آمریکایی در ایران را بررسی خواهد کرد.

او گفت، اگر آمریکایی‌ها گام‌های مناسبی برداشته و آن‌ها را آزاد کنند، مطمئنا فضای مناسبی پدید خواهد آمد و شرایط خوبی ایجاد خواهد شد تا هر مساله‌ای را در چارچوب قدرت و اختیارات خود تا آزادی سریع‌تر آمریکایی‌هایی که در ایران بازداشت هستند، انجام دهیم.
مخالفت جمهوری‌خواهان با توافق هسته‌ای
روحانی در این گفت‌گو همچنین با زیر سوال بردن اعتبار نامزدهای جمهوری‌خواه ریاست جمهوری که از توافق هسته ای انتقاد می کنند گفت برخی از این نامزدها حتی نمی‌توانند ایران را بر روی نقشه پیدا کنند. روحانی گفت، برخی مواقع اگر وقت داشته باشد، سخنرانی‌های جمهوری‌خواهان را می‌بیند. او گفت برخی از آن‌ها «کاملا مضحک» هستند و مطالبی که درباره‌اش صحبت می‌کنند بسیار عجیب و غریب است.