بیش از چهارصدهزار کودک افغانی موفق به ثبت نام در مدرسه نشدند

رادیو پارس     ـ    عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت که بعضی از اتباع خارجی به دلیل ناتوانی در پرداخت ۱۲۰ هزار تومان نتوانستند فرزندان خود را در مدارس ثبت‌نام کنند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فارس، عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: “بعضی از اتباع خارجی به دلیل ناتوانی در پرداخت ۱۲۰ هزار تومان نتوانستند فرزندان خود را در مدارس ثبت‌نام کنند و بر اساس آمار از ۵۰۰ هزار نفر افغانستانی زیر ۱۸ سال متأسفانه ۳۵ هزار نفر آن ها ثبت‌نام شده‌اند که آن ها نیز دارای کارت هویت بوده‌اند”.

معصومه آباد در جلسه علنی شورای شهر تهران و در تذکرات پیش از دستور ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی اظهار داشت: “بهتر است با توجه به گفته های رهبر ایران زنگ مدرسه کودکان افغانستانی را نیز به صدا در بیاوریم”.

وی ادامه داد: “تحصیل و سوادآموزی جزء حقوق شهروندی و انسانی آن‌ها است”.

عضو شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد:‌ “رهبر ایران تأکید بسیاری داشت که اتباع خارجی از تحصیل برخوردار شوند و این موضوع فارغ از این است که این اتباع از کجا آمده‌اند”.

آباد افزود: “بعضی از اتباع خارجی به دلیل ناتوانی در پرداخت ۱۲۰ هزار تومان نتوانستند فرزندان خود را در مدارس ثبت‌نام کنند”.

وی خاطر نشان کرد: “بر اساس آمار از ۵۰۰ هزار نفر افغانستانی زیر ۱۸ سال متأسفانه ۳۵ هزار نفر آن ها ثبت‌نام شده‌اند که آن ها نیز دارای کارت هویت بوده‌اند”.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: “هزینه ثبت‌نام هر تبعه افغانستانی در مقطع ابتدایی ۲۱۰ هزار تومان و در مقطع متوسطه ۳۲۰ هزار تومان است، لذا باید نسبت به این موضوع اقدامات لازم انجام شود”.