تهدید اهل سنت توسط علی‌ یونسی دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی

reza amiri

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در دیدار با تعدادی از نخبگان و صاحبنظران اهل سنت استان‌های خراسان و سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اهل سنت با هوشیاری کامل مراقب باشند خواسته‌های مذهبی آنها به مطالبات سیاسی تبدیل نشود.

به گزارش ایسنا، علی یونسی با تعدادی از نخبگان و صاحبنظران اهل سنت خراسان و سیستان و بلوچستان صبح امروز در دفتر دستیار ویژه رییس جمهور دیدار کرد.

یونسی با اشاره به انتقادات و اعتراض اهل سنت نسبت به تخریب نمازخانه اهل سنت در منطقه پونک تهران اظهار داشت: همه مسئولان ارشد کشوری و از جمله شخص رییس جمهور از این اقدام ناخشنود هستند.

دستیار ویژه رییس جمهور اظهار امیدواری کرد که این مساله با پیگیری مسئولان ان‌شاءالله حل و فصل خواهد شد.

وی در ادامه افزود: برخی از افراطیون شیعه و سنی در صدد هستند این خواسته های اولیه اهل سنت را سیاسی جلوه دهند اما اهل سنت با هوشیاری مراقب باشند خواسته های مذهبی آنها به مطالبات سیاسی تبدیل نشود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انسجام ملی، وی ادامه داد:ما باید به جای بیانیه و سخنرانی به دنبال حل مساله باشیم.

گفتنی است این دیدار که با حضور آقای علی باقریان، معاون دستیار ویژه در امور اهل سنت برگزار شد، چند تن از حاضران ضمن ابراز ناراحتی و گلایه اهل سنت از تخریب نمازخانه پونک، درخواست کردند که با توجه به رای بالای جامعه اهل سنت کشور به دولت تدبیر و امید و نقش پررنگ آنها در انتخابات های مختلف، رییس جمهور نسبت به بکار گیری شایستگان اهل سنت در رده های مدیریتی مختلف در دولت و کابینه عنایت ویژه داشته باشد.

yonosi-vazir-etelaat