تجمع سه روزه کارگران پیمانکاری مس سرچشمه مقابل وزارت صنعت در تهران

reza amiri  

رادیو پارس    _ بنقل از خبرگزارى دولتى ایلنا ، تجمع اعتراضی کارگران پیمانکاری مس سرچشمه در مقابل ساختمان وزارت صنعت، معدن و تجارت در تهران امروز وارد سومین روز خود شد.
تجمع سه روزه کارگران پیمانکاری مس سرچشمه مقابل وزارت صنعت در تهران
بنا به اين گزارش تجمع کنندگان که شمار آنها تا نزدیک به 250 نفر برآورد می‌شود از جمله کارگرانی هستند که از طریق شرکت‌های پیمانکاری در مجتمع مس سرچشمه مشغول کارند.

این کارگران در تماس با خبرنگار ایلنا اعلام کردند که در اعتراض به نابرابر بودن دستمزدها، به تاخیر افتادن موعد پرداخت مطالبات مزدی و یک ماه بودن زمان اعتبار قرا رداد‌های کار از روز جمعه 23 مرداد ماه دست از کار کشیده و راهی تهران شده‌اند.

یکی از کارگران معترض در خصوص پیگیری هایی که در چند روز اخیر توسط او و دیگر همکارانش صورت گرفته است، گفت: برای رسیدن به خواسته‌هایمان در روز نخست (شنبه 24 مرداد ماه) مقابل ساختمان شرکت ملی صنایع مس تجمع کردیم و چون به نتیجه‌ مشخصی نرسیدیم تصمیم گرفتیم تا برای دومین روز اقامت در تهران (یکشنبه 25 مرداد ماه) مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی جمع شویم و در نهایت برای امروز که سومین روز بودنمان در پایتخت است مقابل ساختمان وزارت صنعت، معدن و تجارت اجتماع کردیم.

به گفته این کارگر پیمانی مس سرچشمه در تمامی این روزها هیچ مقام مسئولی پاسخ مشخصی به خواسته‌های آنها نداده‌اند.

همچنین یکی دیگر از کارگران معترض مس سرچشمه در توضیح شرایط شغلی و خواسته‌های خود گفت: مدتهاست که مدیران مس سرچشمه به ما وعده‌ تبدیل وضعیت استخدامی را از حالت پیمانی به قراردادی داده‌اند و در این شرایط از یکسو با ما همچنان بصورت پیمانی قردادهای یک ماهه بسته می‌شود و از سوی دیگر تضمینی برای پرداخت به موقع معوقات مزدی وجود ندارد.

به گفته این کارگر پیمانکاری مس سرچشمه در شرایط کنونی او دیگر همکارانش در مقایسه با امتیازاتی که به کارگران قرارداد مستقیم داده می‌شود از مزایای مزدی و رفاهی پایین‌تری برخوردار هستند و برای همین آنها تصور می کنند که در صورت تغییر یافتن شرایط موقعیت شغلی بهتری نصیب آنها خواهد شد.

از قرار معلوم اقدامات اعتراضی کارگران پیمانکاری مس سرچشمه تنها به سفر سه روزه اخیر آنها به تهران محدود نمی‌شود، تعدادی از این کارگران پیش از این در تاریخ 19 خردادماه سال جاری برای پیگیری وضعیت استخدامی خود در مقابل درب ورودی این مجتمع تجمع کرده بودند که در نهایت پس از یک روز با وعده پیگیری کارفرما به کار خود بازگشتند.

همچنین این کارگران در بهمن ماه سال گذشته از تبعیض آمیز بودن شرایط مزدی و حقوقی خود انتقاد کرده بودند.

Saied Ohadys Foto.