نماینده مجلس: اقدام غیرقانونی خواننده زیرزمینی و ارگان حامی آن برای ساخت کلیپ بدون مجوز، قابل پیگرد است

   

رادیو پارس ـ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس می گوید که فعالیت اشخاص در عرصه موسیقی و نیز حمایت دستگاهها و نهادها از چنین اقداماتی را منوط به مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می داند و معتقد است اقدام خواننده زیرزمینی و ارگان حامی آن برای انتشار کلیپ بدون مجوز وزارت ارشاد، حرکتی خلاف قانون بوده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از خانه ملت، سید رمضان شجاعی کیاسری گفت: “تلاش برای حضور خواننده هایی که بدون رعایت هنجارهای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور فعالیت می کردند یا به صورت زیرزمینی در داخل کشور اقدام به ساخت موسیقی، کلیپ و ترانه می کنند، مادامی که مهر تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر تولیدات آنها نخورد، خلاف قانون است و بر همین اساس هنرنمایی و هنرمندی این افراد تخلف محسوب می شود”.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: “همچنین افراد و ارگانهایی که زمینه اجرا و فعالیت را برای اشخاصی که مجوزی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای فعالیت هنری خود دریافت نکرده اند، فراهم می کنند مرتکب عمل خلاف قانون شده اند”.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: “حضور خواننده زیرزمینی در اماکن نظامی و انتظامی و بهره گیری از اموال این ارگان ها برای ساخت کلیپ، هرچند که محتوا و مضمون ملی داشته باشد، قابل پیگرد و برخورد قانونی است”.

اخیرا یکی از خواننده های زیرزمینی که پیش از این در داخل کشور اقدام به ساخت کلیپ و موسیقی و ترانه بدون مجوز وزارت ارشاد کرده بود، با هماهنگی یکی از ارگان های نظامی اقدام به ساخت و انتشار کلیپی برای دفاع از انرژی هسته ای کشور کرده است که این اقدام نیز بدون مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است.

tatallo