کودک آزاری و همسرآزاری در صدر پرونده های اورژانس اجتماعی لامرد

مسئول اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان لامرد از تشکیل ۱۲۶ پرونده مربوط به کودک آزاری از اسفند ماه ۹۶ تا پایان مهر سال جاری خبر داد. به گفته وی بیشترین تماس ها با اورژانس اجتماعی مربوط به کودک آزاری و همسر آزاری بوده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، کودک آزاری و همسرآزاری در صدر پرونده های اورژانس اجتماعی شهرستان لامرد است.

مسئول اورژانس اجتماعی بهزیستی لامرد روز شنبه ۱۱ آبان ماه ۱۳۹۸ به خبرنگاران گفت: “این مرکز اسفند ۹۶ راه اندازی شد که تعداد کل تماس‌ های برقرار شده با این مرکز تا پایان مهر امسال، یک هزار و ۱۸ مورد بوده است”.

مهدیه گنجه افزود: “طی این مدت ۳۳۵ پرونده در این مرکز تشکیل شد که بیشترین موارد مربوط به کودک آزاری و همسرآزاری است”.

همچنین وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۸ تاکنون بیش از ۲۶۰ تماس با خط تلفن اورژانس شهرستان برقرار شد است، افزود: “براساس آمار کارشناسان؛ بیشترین تماس در سال جاری نیز مربوط به خشونت های خانوادگی بویژه کودک آزاری و همسرآزاری بوده است”.

وی ادامه داد: “انواع کودک آزاری باعث آسیب جدی به آنان می‌شود و کودکان آزاردیده در همه جنبه های رشد جسمی، ذهنی، روانی و اجتماعی با مشکلات و نارسایی های فراوانی روبرو خواهند شد”.

وی اظهار داشت: “فرد آزاردهنده معمولا از اعضای خانواده یا نزدیکان کودک می باشد و دارای مشکلات روحی بوده و این رفتار نامناسب با کودکان به دلیل کمبود مهارت های زندگی و فرزندپروری در وی رخ می دهد”.

مسئول اورژانس اجتماعی بهزیستی تصریح کرد: “در طول مدت فعالیت اورژانس تا پایان مهرماه امسال، از ۱۲۶ پرونده مربوط به کودک آزاری تنها یک مورد به مراکز نگهداری ارجاع شد و مشکل ۱۲۵ پرونده با مداخلات روانشناسی و مددکاری رفع شد”.

گنجه تعداد خدمات مشاوره و مددکاری موثر توسط اورژانس بهزیستی شهرستان را ۱۲۵۸ مداخله در بحران، ۱۰۰۲ مورد اعزام واحد سیار اورژانس و تماس با مداخلات خط تلفن را نیز ۵۸۰ مورد اعلام کرد”.

لامرد از شهرستان های جنوبی استان فارس است.

لازم به ذکر است در بهمن ماه ۹۷، حبیب الله مسعودی فرید، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفته بود که طی سال گذشته حدود یک میلیون تماس با اورژانس اجتماعی ۱۲۳ از سوی مردم گرفته شده که از این میان حدود ۱۱ هزار تماس در ارتباط با کودک آزادی و حدود ۱۰ هزار تماس در ارتباط با همسر آزاری بوده است.