اقبال زارعی، در زندان سقز دست به اعتصاب غذا زد

اقبال زارعی، زندانی محبوس در زندان سقز از روز چهارشنبه هفته گذشته، دست به اعتصاب غذا زده است. گفته می شود اعتصاب این زندانی در اعتراض به به عدم اجرای دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر بخشش باقی مانده محکومیت وی صورت گرفته است. آقای زارعی بیش از ۳ سال و ۳ ماه گذشته را در زندان بسر برده و طی این مدت  از حق مرخصی و آزادی مشروط محروم بوده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از موکریان، روز چهارشنبه، ۲۴ مهرماه ۱۳۹۸، اقبال زارعی در زندان سقز دست به اعتصاب غذا زد.

بر اساس این گزارش اعتصاب این زندانی در اعتراض به عدم اجرای دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر بخشش باقی مانده مدت محکومیت وی صورت گرفته است.

در این گزارش آمده است این زندانی طی مدت محکومیت از مرخصی و آزادی مشروط محروم بوده است.

در خصوص این زندانی گفتنی است که وی پیشتر در تاریخ ۲۱ تیرماه ۱۳۹۵، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و منزل وی نیز توسط ماموران مورد بازرسی قرار گرفت. وی سپس از بابت اتهام “ارتباط با یکی از گروه های مخالف نظام” توسط دادگاه انقلاب مورد محاکمه قرار گرفته و به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم پس از تسلیم به رای به ۳ سال و ۹ ماه حبس تقلیل یافته بود.

زارعی پیشتر نیز در سالهای ۸۸ و ۸۹ به اتهام همکاری با یکی از گروه های مخالف نظام بازداشت و حدود یک سال را در زندان سپری کرده بود.

بسیاری از زندانیان در ایران به عنوان آخرین راه برای رسیدن به خواسته هایشان دست به اعتصاب غذای اعتراضی می زنند. بسیاری از این اعتصاب ها در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات پرونده، مراعات نشدن حقوق زندانی و یا بازداشتی و بلاتکلیفی های بلندمدت بوده است.

اقبال زارعی

اقبال زارعی