دادسرای اوین؛ صدور قرار بازداشت موقت برای سه حامی فعالان کارگری در بند

هیراد پیربداقی، رهام یگانه و فرید لطف آبادی سه فعال کارگری که روز گذشته در تجمع مقابل دادگاه انقلاب بازداشت شده بودند، صبح امروز پس از تفهیم اتهام و صدور قرار بازداشت موقت در دادسرای اوین به زندان اوین منتقل شدند. صبح روز گذشته در جریان تجمع خانواده متهمین پرونده اعتراضات هفت تپه در مقابل ساختمان دادگاه انقلاب، دستکم سه فعال کارگری به نام های هیراد پیربداقی، رهام یگانه و فرید لطف آبادی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بازداشت شدگان روز گذشته در تجمع مقابل دادگاه انقلاب صبح امروز یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ پس از تفهیم اتهام و صدور قرار بازداشت موقت در شعبه‌های ۴ و ۷ بازپرسی دادسرای اوین به زندان اوین منتقل شدند.

به گفته یک منبع مطلع، هیراد پیربداقی و فرید لطف آبادی در شعبه ۷ بازپرسی و رهام یگانه در شعبه ۴ بازپرسی دادسرای اوین پس از تفهیم اتهام “اخلال در نظم عمومی” و صدور قرار بازداشت موقت به زندان اوین منتقل شدند.  این منبع در ادامه گفت که علیرغم پیگیری خانواده بازداشت شدگان درخصوص مدت زمان قرار بازداشت تعیین شده برای این افراد، ماموران به آنها گفته‌اند مدت زمان تعیین شده مشخص نیست و آنها به اوین منتقل شده‌اند.

صبح روز گذشته در جریان تجمع خانواده متهمین پرونده اعتراضات هفت تپه در مقابل ساختمان دادگاه انقلاب، دستکم سه فعال کارگری به نام های هیراد پیربداقی، رهام یگانه و فرید لطف آبادی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به دادسرای اوین منتقل شده بودند.

صبح روز گذشته متهمین اعتراضات هفت تپه طبق ابلاغ قبلی، جهت شرکت در جلسه دادگاه به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران منتقل شده بودند. به گفته یکی از حاضرین، پیش از برگزاری دادگاه امروز خانواده متهمین به همراه تعدادی از فعالین کارگری و مدنی در مقابل ساختمان محل برگزاری دادگاه تجمع کرده بودند که مامورین علاوه بر بازداشت تعدادی از حاضران با محدود کردن تردد به سمت این تجمع مانع پیوستن تعدادی دیگر شده بودند.

لازم به ذکر است رهام یگانه پیشتر نیز در آذرماه سال گذشته به همراه ۴ فعال کارگری دیگر بازداشت و پس از یک روز آزاد شده بود.

عسل محمدی، از متهمان پرونده اعتراضات هفت تپه نیز، صبح امروز در پی حضور در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران بازداشت شد. گفته می شود که قاضی مقیسه بر اساس شکایت وزارت اطلاعات قرار وثیقه وی را به قرار بازداشت تبدیل کرده است. جلسه رسیدگی به اتهامات مهمان اعتراضات هفت تپه روز گذشته به تاریخ دیگری موکول شده بود که از میان آنها، قرار بود امروز جلسه دادگاه اسماعیل بخشی و عسل محمدی برگزار شود.