بحران آب در سیستان و بلوچستان؛ حمله تمساح به یک دختربچه در حین برداشت آب از برکه

یک دختربچه اهل روستای کشاری از توابع شهرستان سرباز که به دلیل قطعی آب شرب روستا، جهت برداشت آب به برکه محل زیست تمساح ها نزدیک شده بود، مورد حمله یک تمساح قرار گرفت و از ناحیه دست آسیب جدی دید. گفته می شود که این دختربچه به بیمارستان منتقل شده است و پزشکان در صدد هستند تا دست آسیب دیده وی را در صورت امکان پیوند بزنند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: متاسفانه مشکل قطع آب مصرفی در روستا و نزدیک شدن اهالی محلی به برکه محل زیست تمساح موجب وارد شدن آسیب جدی به دست دختربچه اهل روستای کشاری از توابع سرباز شد.

پورمردان افزود: با توجه به فصل گرما و کمبود آب در مناطق روستایی، اهالی روستا علیرغم وجود تابلو‌های هشداردهنده‌ی محیط زیست در منطقه و اطلاع‌رسانی‌های مداوم متاسفانه جهت استفاده و برداشت آب به برکه‌های محل زیست تمساح نزدیک شده و اینبار دختر بچه اهل روستای کشاری مورد حمله جدی تمساح قرار گرفت.

وی ادامه داد: دختر بچه مذکور جهت درمان به بیمارستان چابهار انتقال داده شده و پزشکان در صدد هستند تا دست آسیب دیده وی را در صورت امکان پیوند بزنند.

گفتنی است که تمساح‌ها در این فصل مهاجم بوده و از قلمرو و لانه‌های خود که در آن تخم گذاری کرده‌اند دفاع می‌کنند که نزدیک شدن هر موجودی از جمله انسان را هم به منزله تهدیدی برای نوزادان در شرف تولد خود می‌پندارند.

کمبود آب آشامیدنی سالم و نبود زیرساخت های مناسب یکی از مشکلات اصلی مردم استان سیستان و بلوچستان است که آنها را وادار به انجام اقداماتی از این دست برای تهیه آب می‌کند.

لازم به یادآوری است که در خردادماه سال جاری نیز ۳ دانش‌آموز به هنگام برداشت از یک گودال آب در آن غرق شده و جان باختند.