شناسایی ۸۲۱ کودک زیر ۵ سال مبتلا به سوء تغذیه طی بهار امسال در تهران

مدیر کل کمیته امداد استان تهران از شناسایی ۸۲۱ کودک زیر ۵ سال دچار سوء تغذیه در بهار ۹۸ خبر داد. کودکان مبتلا به سوء تغذیه از نظر شاخص های رشد مانند وزن، قد و شاخص های تغذیه در وضعیت مناسبی نیستند. همچنین اختلال در رشد و تکامل مغزی و جسمی، افزایش هزینه های درمانی و مراقبت های پزشکی و افت تحصیلی از پیامدهای نامطلوب سوء تغذیه کودکان است که تاثیرات نامطلوبی بر جامعه می گذارد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، حمیدرضا شیران، مدیر کل کمیته امداد استان تهران گفت: در سه ماه نخست امسال ۸۲۱ کودک دارای سوءتغذیه با همکاری مراکز بهداشت شهری و روستایی در سطح استان شناسایی شدند که تحت درمان قرار گرفتند.

وی همچنین مدعی شد: برای کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال، ماهیانه به صورت میانگین ۱۰۰ هزار تومان در قالب بن کارت شارژ می‌شود. والدین کودکان مبتلا به سوء تغذیه از طریق این بن کارت می توانند مواد غذایی مورد نیاز کودکان خود را از فروشگاه های طرف قرارداد با کمیته امداد تهیه کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران افزود: کمک به رفع سوء تغذیه کودکان یک طرح مشارکتی – حمایتی بین وزرات بهداشت و کمیته امداد است که بر اساس بسته غذایی پیشنهاد شده از طرف وزارت بهداشت سبد غذایی متناسب با نیاز تغذیه‌ای تهیه می شود.

شیران تاکید کرد: با پایش مستمر و کنترل دوره‌ای کودکان دارای سوءتغذیه و سنجش سلامت این گروه در دوره‌های زمانی شش ماهه، کودکان بهبود یافته در قالب این طرح از چرخه دریافت سبد غذایی کمیته امداد خارج و افراد جدید جایگزین آنها می‌شوند.

وی با بیان اینکه زمینه مشارکت خیران برای کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال نیز فراهم است، افزود: خیران می‌توانند با حمایت از طرح هم‌سفره در تأمین منابع مالی مورد نیاز برای رفع سوء تغذیه کودکان زیر پنج سال مشارکت کنند.