دستکم ۴ تجمع اعتراضی برگزار شد

امروز، جمعی از مربیان پیش دبستانی و معلمان حق التدریسی از نقاط مختلف کشور در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی در تهران، تعدادی از ساکنین روستای بیت محارب زرگان شهرستان باوی، شماری از کارگران کارخانه کاشی گیلانا در منجیل و جمعی از خانواده های شهروندان بازداشت شده در اهواز مقابل دادگاه انقلاب این شهر، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، امروز یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۸؛ مربیان پیش دبستانی و معلمان حق‌التدریس در اعتراض به اجرایی نشدن قانون جذب، مقابل مجلس تجمع کردند.

مربیان پیش دبستانی خواستار اجرای مصوبه مجلس درباره‌ حق‌‌التدریس شدن مربیان پیش دبستانی از سال ۹۲ تا ۹۷ شدند.

معلمان حق التدریس نیز خواستار استخدام رسمی در آموزش و پرورش هستند و می‌گویند ظرفیت‌های جدید جذب، بایستی به ما که سالها سابقه تدریس داریم، اختصاص یابد.

تجمع ساکنین روستای بیت محارب

به گزارش هرانا، امروز یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۸؛ تعدادی از ساکنین روستای بیت محارب زرگان شهرستان باوی در استان خوزستان در اعتراض به جمع کردن تانکرهای آب توسط نیروهای انتظامی، در آن محل، تجمع کردند.

نمایشگر ویدیو

00:00
00:21

تجمع کارگران کارخانه کاشی گیلانا

به گزارش ایلنا، امروز یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۸؛ جمعی از کارگران کارخانه کاشی گیلانا در منجیل در اعتراض به فروش و مصادره زمین و سوله‌های کارخانه، در این محل، دست به تجمع اعتراضی زدند.

کارگران خطاب از مقامات مسئول خواستند از فروش و مصادره زمین و سوله‌های خالی این کارخانه قدیمی ممانعت کنند و به وضعیت کارخانه رسیدگی کنند.

کارگران از مصادره و فروش زمین و سوله‌های خالی این واحد تولیدی ازسوی طلبکاران مالی کارخانه خبر دادند.

این کارگران با بیان اینکه در مدت زمانی که این کارخانه به تعطیلی کشیده شده، زیان‌های مالی و روحی زیادی را متحمل شده‌ایم، افزودند: سالها با تلاش شبانه‌روزی توانسته‌ایم با وجود همه مشکلات اقتصادی فعالیت تولیدی کارخانه را حفظ کنیم اما چند سالی است این کارخانه تعطیل شده و کارفرما برای پرداخت بدهی‌های خود اموال کارخانه را به فروش رسانده است.

این کارگران در ادامه با اشاره به اینکه هر چند وقت یکبار تعدادی کامیون و تریلی وارد کارخانه می‌شوند و بخش زیادی از ماشین‌آلات قصد بار زدن ماشین‌آلات کارخانه را دارند، در ادامه گفتند: این وضعیت درحالی تداوم دارد که در حال حاضر ۶ دستگاه پرس ۲۰ تنی و ۵۰ تنی، سه کوره یک طبقه، یک کوره یک طبقه، سه خط تولید کاشی، سه دستگاه بسته‌بندی، دستگاه تولید خاک، دستگاه تولید لعاب، دستگاه سنگ شکن، سه دستگاه لیفتراک، لودر، دو دستگاه تراکتور، دو منبع بزرگ هوایی آب، سه دستگاه بویلر، چهار دستگاه ژنراتور برق، سه دستگاه پمب باد بزرگ و کلیه ماشین‌آلات و دستگاهای سالن تراشکاری و تعمیرات و ده‌ها ابزار کوچک بزرگ این کارخانه بابت بدهی طلبکاران با حکم قضایی از کارخانه خارج شده و فقط سوله‌های خالی آن در شهر منجیل باقی مانده است.

این کارگران در ادامه با اشاره به مصادره سایر اموال و دارایی‌های تحت تملک کارخانه کاشی گیلانا گفتند: در حال حاضر  ۱۵ هکتار زمین کارخانه در جوار شهر منجیل که موقعیت تجاری دارد از سوی یکی از بانک‌ها مصادره شده و سوله‌های خالی کارخانه نیز از سوی یکی دیگر از طلبکاران مالی کارخانه توقیف شده است.

به گفته کارگران کاشی گیلانا، متأسفانه در این کارخانه که تنها محل درآمد اهالی یک منطقه بوده و کارگران آن سالها عمر خود را برای نگهداری محل کار خود هزینه کرده‌اند، اقدام برای فروش زمین و سوله‌ای که امکان بازگشایی مجدد آن کارخانه وجود دارد، شده است. این اتفاق نه با مواضع مسئولان و نه با قوانین همخوانی ندارد.

کارگران کاشی گیلانا درباره مطالبات معوقه خود گفتند: مجموع مطالبات کارگران این کارخانه حدود ۳۰ تا ۴۰ ماه مزد معوقه و سنوات پایان خدمت است که تعداد کمی از کارگران توانستند با بخشودن نیمی از طلب خود بخشی از معوقات مزدی خود را وصول کنند.

این کارگران از مقامات مسئول، خواستار رسیدگی به وضعیت اسفبار این کارخانه شدند و گفتند: در صورت ادامه  این روند مصادره زمین و سوله‌ها به‌طور کل کارخانه از بین می‌رود.

تجمع خانواده های شهروندان بازداشت شده در اهواز

به گزارش هرانا، امروز یکشنبه ۲۳ تیرماه ۱۳۹۸، جمعی از خانواده های شهروندان بازداشت شده از مهرماه سال گذشته تاکنون در اهواز، در مقابل دادگاه انقلاب این شهر دست به تجمع اعتراضی زدند.

این خانواده ها طی این تجمع، نسبت به عدم پاسخگویی مسئولین دادگاه انقلاب اهواز به مراجعات و پیگیری های آنها در خصوص پرونده های بازداشت شدگان اعتراض کردند.