کودک آزاری و خشونت خانگی رتبه اول آسیب های اجتماعی در کرمان و یزد

طبق آمار ارایه شده توسط اورژانس اجتماعی کرمان کودک آزاری بالاترین درصد آسیب های اجتماعی را در کرمان به خود اختصاص داد. از حدود ۱۲ هزار و ۶۰۱ نفری که سال ۹۷ در استان کرمان با خطوط  ۱۲۳ تماس گرفته اند، بیش از ۲ هزار تماس تلفنی مربوط به “کودک آزاری” بوده است. در گزارشی دیگر خشونت های خانگی بیشترین موضوع تماس با خطوط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی استان یزد بوده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، طبق آمار اورژانس اجتماعی کرمان، کودک آزاری با بیش از ۲ هزار و ۵۵۶ تماس تلفنی رتبه اول تماس‌ها در خط ۱۲۳ کرمان را به خود اختصاص داده است.

لیلا اسماعیلی رییس اورژانس اجتماعی کرمان اعلام کرد از حدود ۱۲ هزار و ۶۰۱ نفری که در سال ۹۷ با خطوط  ۱۲۳ در سراسر استان تماس گرفته اند، بیش از ۲ هزار تماس تلفنی مربوط به مقوله کودک آزاری بوده است.

وی گفت: “غفلت و بی توجهی به فرزندان بیشترین نوع از انواع کودک آزاری در استان کرمان است”.

اسماعیلی در خصوص رتبه بندی آمار تماس ها ادامه داد: “اختلافات خانوادگی با یک هزار و ۲۹۷ مورد تماس در رتبه دوم تماس های ۱۲۳ قرار گرفته که اغلب این اختلافات از اعتیاد، مشکلات اقتصادی و نداشتن مهارت‌های زندگی ناشی می‌شود و موارد مربوط به کودکان کار با یک هزار و ۲۹۴ تماس تلفنی با خط ۱۲۳ در جایگاه سوم تماس‌ها قرار می گیرد”.

اسماعیلی درباره رتبه بندی آمار سایر تماس ها گفت: “همسر آزاری با ۵۲۸، افکار خودکشی و اقدام به آن با ۴۲۶، فرار از منزل دختران با ۱۳۷، زنان و دختران آسیب دیده با ۱۲۹، زوجین متقاضی طلاق با ۱۱۶، معلول آزاری با ۵۳، در رابطه با هویت جنسی با ۱۴ تماس به ترتیب در رتبه های ۴ تا ۱۱ قرار گرفته اند”.

همجنین به گزارش خبرگزاری ایسنا، خشونت‌های خانگی، بحران‌های روانشناختی و مسایل مرتبط با خودکشی و اختلافات حاد خانوادگی بیشترین موضوع تماس با خطوط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی استان یزد بوده است.

جمال پایه دار معاون اجتماعی بهزیستی استان یزد ضمن اعلام این که خشونت های خانگی بالاترین درصد تماس های اورژانس اجتماعی استان یزد را به خود اختصاص داده است، گفت: “در این سال تیم سیار اورژانس اجتماعی به ۳۵۰۱ نفر خدمات ارایه داده اند، ضمن این که اغلب فعالیت  برنامه  اورژانس اجتماعی به نسبت سال قبل  در مجموع رشد قابل ملاحظه ای داشته اند”.