عطا کریمی و علی عزیزی به دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه احضار شدند

عطا کریمی و علی عزیزی، دو فعال ترک (آذربایجانی) روز جاری به شعبه ۶ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه احضار شدند. طی این احضار که به صورت تلفنی صورت گرفته از این افراد خواسته شده که روز یکشنبه در این دادسرا حاضر شوند. گفته می شود این احضار در ارتباط با پرونده ای است که در سال ۹۴ علیه آنان مفتوح و اتهام تبلیغ علیه نظام به ایشان تفهیم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۱۱ خردادماه ۹۸، عطا کریمی و علی عزیزی، دو فعال ترک (آذربایجانی) اهل ارومیه به دادسرای عمومی و انقلاب این شهر احضار شدند.

طی این احضار که به صورت تلفنی صورت گرفته است از این شهروندان خواسته شده است که ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه (فردا) ۱۲ خردادماه، در شعبه ۶ بازپرسی این دادسرا حاضر شوند.

لازم به ذکر است عطا کریمی و علی عزیزی اواسط خردادماه سال ۹۴ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و مدتی بعد با تودیع قرار وثیقه آزاد شدند. اتهام مطروحه علیه این افراد در زمان بازداشت “تبلیغ علیه نظام” عنوان شده است.

گفته می شود در اردیبهشت ماه سال ۹۵ و در ارتباط با این پرونده قرار منع تعقیب در خصوص این افراد صادر شده و با اعتراض دادستان پرونده مجددا به جریان افتاده است.

گفتنی است علی عزیزی پیشتر در آبان ماه ۱۳۹۴ نیز همراه با پنج فعال دیگر، در ورزشگاه غدیر ارومیه در مسابقه فوتبال مابین دو تیم شهرداری ارومیه و بانک سرمایه تهران به دلیل سردادن “شعار” توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. هر چند نهایتا وی اردیبهشت ماه ۱۳۹۵، با حکم دادرس شعبه ۱۱۰ دادگاه کیفری ۲ ارومیه از اتهام “اخلال در نظم عمومی” تبرئه شد.