فقدان ایمنی کار؛ مصدومیت سه کارگر در تبریز

شب گذشته، در سایه فقدان ایمنی محیط کار، سه کارگر در تبریز بر اثر مسمومیت ناشی از رنگ‌کاری داخل مخزن آب در زیر زمین برجی مسکونی دچار مصدومیت شدند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، شب گذشته ۴ خرداد ۹۸، مدیر امور ارتباطات سازمان آتش نشانی تبریز از نجات سه کارگر رنگ‌کار در یک مخزن آب خبر داد.

یعقوب موسوی درباره جزییات این حادثه گفت: “شب گذشته با گزارش گرفتاری سه کارگر در داخل مخزن آبی در زیر زمین برج مسکونی در شهرک پرواز، تیم امداد و نجات ایستگاه شماره هشت به محل حادثه اعزام شدند”.

وی در ادامه افزود: “کارگران گرفتار داخل مخزن آب نیمه هشیار بودند و آتش نشانان با استفاده از دستگاه‌های تنفسی به داخل مخزن فرود آمده و هر سه نفر را به بیرون منتقل کرده و جهت مداوا در اختیار عوامل اورژانس قرار دادند”.

موسوی در ادامه بیان کرد: “این حادثه به دنبال بی‌احتیاطی و رنگ‌کاری داخل مخزن با اسپری رنگ رخ داده و موجب مسمومیت هر سه کارگر شده بود”.

لازم به ذکر است در اجرای عملیات امدادی این حادثه، پنج تن از آتش نشانان نیز دچار مسمومیت سطحی شده بودند که همگی تحت درمان پزشکی قرار گرفته و پس از درمان در محل ایستگاه عملیاتی حاضر شدند.