دو شهروند تبریزی با تودیع قرار آزاد شدند

دو شهروند تبریزی به نامهای یوسف سلحشور و داوود محمودی که چهارشنبه گذشته پس از اتمام جلسه دادرسی به علت عدم تامین مبلغ وثیقه درخواستی از سوی دادگاه بازداشت شده بودند، با تودیع قرار به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند. این شهروندان بعد از بازداشت به زندان مرکزی تبریز منتقل شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸، یوسف سلحشور و داوود محمودی با تودیع قرار ۸۰ میلیون تومانی به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی تبریز آزاد شدند.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: ” روز چهارشنبه (۱۸ اردیبهشت) وثیقه درخواستی سلحشور و  محمودی  از ۵۰ میلیون به ۸۰ میلیون افزایش داده شده بود که خانواده های آنها همان وقت نتوانستند این مبالغ را تامین کنند، بنابراین آنها بازداشت شدند و به زندان تبریز برده شدند. اما امروز این مبالغ تامین شد و بازپرسی آزادی موقت آنها را بلامانع دانست”.

روز چهارشنبه یک منبع نزدیک به این افراد به هرانا اطلاع داده بود که “در جریان این جلسه، قاضی پرونده یعنی آقای اصغر قنبری تحت فشار نیروهای امنیتی مبلغ وثیقه تعیین شده این دو شهروند را از ۵۰ میلیون تومان به ۸۰ میلیون تومان افزایش داد که به دلیل عدم تامین مبلغ وثیقه، این دو شهروند به زندان مرکزی تبریز منتقل شدند”.

اتهامات این دو شهروند “اخلال در نظم عمومی” و “درگیری با مامورین” عنوان شده است.

گفتنی است که در روز جمعه ۱۰ اسفندماه ۱۳۹۷، تعداد پرشماری از هواداران تیم تراکتورسازی تبریز پس از پایان بازی این تیم با سپاهان اصفهان و در حین خروج از ورزشگاه بازداشت شدند.

پیشتر هویت ۹ تن بازداشت شده مورد اشاره  “احسان اسماعیل دخت، مهدی حمزه‌ای، بابک صیامی، داوود محمودی، کریم کریمی، حمید باغی بیرق، بهرام آزاد، هادی عباسپور، رامین آرادگر” توسط هرانا احراز شده بود. در ادامه‌ی این بازداشت‌ها، در همان روز نیروهای امنیتی به محل کار یوسف سلحشور رفته و وی را بازداشت کردند.

گفته می‌شود این شهروندان در پی شعارهای هواداران تیم تراکتورسازی تبریز بازداشت شده‌اند. آنها در طی هفته های منتهی به بازداشت شعارهایی در حمایت از زندانیان سیاسی و به خصوص عباس لسانی سر داده بودند، بعضی از هواداران تیم تراکتورسازی تبریز همچنین به بهانه سفر نخست وزیر ارمنستان به ایران، شعارهایی در ورزشگاه در رابطه با “مناقشه قره باغ” سر دادند.