دو شهروند مریوانی با پایان دوره محکومیت از زندان آزاد شدند

امیر ارژنگی و باسط افشار، دو زندانی سیاسی محبوس در زندان مریوان، روز جاری با پایان دوران محکومیت از زندان آزاد شدند. آنها در آذرماه ۹۶ جهت اجرای حکم ۲ سال حبس خود بازداشت و به زندان مریوان منتقل شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، امروز سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، امیر ارژنگی و باسط افشار زندانیان سیاسی محبوس در زندان مریوان که پیشتر توسط دادگاه انقلاب به اتهام “همکاری با گروه های مخالف نظام” هر کدام به دو سال حبس تعزیری محکوم شده بودند، با پایان دوران محکومیت خود از این زندان آزاد شدند.

امیر ارژنگی و باسط افشار از اهالی روستای “نی” از توابع مریوان هستند که در روز ۲۴ خرداد ۹۶ به اتهام “همکاری با گروه های مخالف نظام از طریق حمل پرچم اقلیم کردستان عراق در مراسمات نوروز” توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت و پس از حدود سه ماه روز چهارشنبه ٢٨ شهریور با تودیع وثیقه آزاد شده بودند.

حکم را دادگاه انقلاب مریوان در ۱۸ آبان صادر کرد. آنها ابتدا در دادگاه هر کدام به سه سال حبس و تبعید به بلوچستان محکوم شده بودند که با اعتراض شان، حکم در دادگاه تجدیدنظر برای هر کدام به دو سال حبس تقلیل یافت.

نهایتا این افراد روز ۲۲ آذر ۹۶ جهت اجرای حکم بازداشت و به زندان مریوان منتقل شده بودند.

از راست؛ «امیر ارژنگی» و «باسط افشار»