انتقال محمد سلحشور از بازداشتگاه اطلاعات سپاه به زندان ارومیه

محمد سلحشور، زندانی سیاسی که پیشتر از زندان ارومیه به بازداشتگاه اطلاعات سپاه منتقل شده بود، مجدداً به این زندان بازگردانده شد. انتقال این زندانی سیاسی در حالی صورت گرفته بود که حکم ۵ سال زندان وی پیشتر تایید شده بود. همین امر بیم طرح اتهامات جدید علیه وی توسط نهادهای امنیتی را به وجود آورده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه، محمد سلحشور، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه که پیشتر از این زندان به بازداشتگاه اطلاعات سپاه منتقل شده بود، دوباره به زندان بازگردانده شد.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “انتقال ایشان به بازداشتگاه اطلاعات سپاه در رابطه با پرونده‌ای است که علیه شاکر بهروزی توسط این نهاد امنیتی گشوده شده است”.

شاکر بهروزی، متهم سیاسی اهل ارومیه است که روز شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ پس از تحمل حدود یک ماه بازداشت در بازداشتگاه اطلاعات سپاه ارومیه به زندان این شهر منتقل شده بود. وی در تاریخ ۱۰ اسفندماه ۱۳۹۷ به اتهام “همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون” بازداشت شده بود. این شهروند اهل ارومیه طی روزهای گذشته دوباره از زندان ارومیه به بازداشتگاه اطلاعات سپاه منتقل شده است.

لازم به یادآوری است که محمد سلحشور در تاریخ ۳۱ فروردین‌ماه در حالی از زندان ارومیه به بازداشتگاه اطلاعات سپاه منتقل شده بود حکم قطعی ۵ سال حبس پیشتر علیه وی صادر شده بود.

محمد سلحشور حدود یک سال و دو ماه از مدت محکومیت ۵ ساله خود را در زندان ارومیه سپری کرده و از ابتدای سال ۹۸ به بند سیاسی این زندان منتقل شده بود.

گفتنی است که این حکم از بابت اتهام “عضویت در یکی از احزاب اپوزیسیون” علیه وی صادر شده است.

لازم به ذکر است که محمد سلحشور به نام عصمت شناخته می‌شود و اصالتاً اهل شهرستان ارومیه است.