آتش سوزی در معدن سوادکوه ۱۱ کارگر را روانه بیمارستان کرد

سخنگوی اورژانس استان مازندران از وقوع حادثه آتش سوزی در معدن زغال سنگ در سوادکوه خبر داد و گفت که در این حادثه ۱۱ معدنکار که مشغول کار در این معدن بودند دچار مسمومیت ناشی از دود شدند. ایران در زمینه‌ی رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ذکریا اشکپور،سخنگوی اورژانس استان مازندران شب شنبه ۱ اردیبهشت ۹۸ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از وقوع حادثه آتش سوزی در معدن زغال سنگ در سوادکوه خبر داد.

وی گفت که در این حادثه ۱۱ معدنکار که مشغول کار در این معدن بودند دچار مسمومیت ناشی از دود شدند.

وی همچنین افزود: بر اساس گفته شاهدان عینی این آتش سوزی براثر اتصالی کابل های داخل تونل رخ داد و دود ناشی از آن موجب مسمومیت کارگران شد.

سخنگوی اورژانس مازندران افزود: پس از اعلام این حادثه، آمبولانس های پایگاه‌ها اورژانس زیراب، پل سفید و آمبولانس پشتیبان منطقه سوادکوه و درمانگاه پل سفید به محل حادثه اعزام شدند .

وی ادامه داد: این افراد که به دلیل استنشاق دود ناشی از آتش سوزی کابل‌ها دچار مسمومیت و مشکلات تنفسی شده بودند، با آمبولانس به بیمارستان شهدای زیراب منتقل شدند.

به گفته اشکپور با توجه به اینکه در این حادثه انفجار و ریزش آوار اتفاق نیفتاد، حال مصدومان این حادثه وخیم گزارش نشده است.

۲۵۰ معدن در استان مازندران وجود دارد که از این تعداد ۱۳۰ معدن فعال است و سالانه ۱۲ میلیون تن انواع مواد معدنی از آنها استخراج می شود .

سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران تعداد نیروهای شاغل در معادن استان را هم حدود سه هزار نفر اعلام کرد.

FacebookTwittergoogle_plus