گزارشی از آخرین وضعیت مهدی طلوعی دل، زندانی سیاسی بیمار در اوین

مهدی طلوعی دل، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین از بیماری سیروز کبدی رنج می برد. علیرغم درخواست های مکرر این زندانی مبنی بر اعزام به بیمارستان تاکنون با درخواست وی موافقت نشده است. وی در جریان اعتراضات مردادماه سال گذشته در تهران بازداشت و در مرحله تجدید نظر به تحمل ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهدی طلوعی دل، در حال تحمل محکومیت ۲ ساله خود در زندان اوین است.

مهدی طلوعی دل، فرزند ابراهیم که هم‌اکنون در سالن دو بند ۴ زندان اوین در حال تحمل حبس است، از بیماری سیروز کبدی (التهاب شدید کبد) رنج می‌برد. علیرغم درخواست‌های مکرر این زندانی از زمان بازداشت با اعزام وی به بیمارستان خارج از زندان جهت رسیدگی پزشکی موافقت نشده است.

این زندانی سیاسی ۳۳ ساله در تاریخ ۱۴ مردادماه ۹۷ توسط نیروهای امنیتی در چهارراه ولیعصر تهران بازداشت و به مدت ۲۰ روز در سلول‌های انفرادی بازداشتگاه اطلاعات سپاه در زندان اوین موسوم به بند ۲ الف تحت بازجویی قرار گرفت.

وی در تاریخ ۷ مهرماه سال ۹۷ توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور از طریق ارتباط گیری با برخی گروهک‌ها و تجمع غیرقانونی باعث اخلال در نظم عمومی” به ۵ سال حبس تعزیری محکوم و به مدت ۲ سال نیز از فعالیت‌های اجتماعی و خروج از کشور محروم شد.

مصادیق اتهام این زندانی فعالیت وی در فضای مجازی و شرکت در اعتراضات مرداد ماه سال گذشته در تهران بوده است.

شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر در تاریخ ۲۴ دی ماه ۹۷، حکم دادگاه بدوی را تائید و حبس وی را با توجه به بیماری و ارائه مدارک پزشکی به ۲ سال کاهش داده است.