دادگاه تجدیدنظر، کیانوش قهرمانی زندانی سیاسی را به حبس طولانی مدت محکوم کرد

دادگاه تجدید نظر استان کرمانشاه حکم صادره توسط دادگاه کیفری دو قصرشیرین علیه کیانوش قهرمانی، زندانی سیاسی محبوس در زندان کرمانشاه را عینا تائید کرد. بر اساس این حکم که روز جاری به وی ابلاغ شده، آقای قهرمانی به اتهام دو فقره “تحریق” به ۲۰ سال حبس تعزیری محکوم شده که ۱۰ سال از این حکم قابل اجرا خواهد بود. کیانوش قهرمانی پیش از آن نیز توسط دادگاه انقلاب کرمانشاه به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در هفته جاری، حکم حبس صادره علیه کیانوش قهرمانی، زندانی سیاسی محبوس در زندان این شهر توسط دادگاه تجدید نظر استان کرمانشاه تائید و در زندان به وی ابلاغ شد.

بر اساس این حکم، ۲۰ سال حبس تعزیری از بابت دو فقره اتهام “تحریق” (آتش زدن بانک و مسجد) که این زندانی پیشتر به آن محکوم شده بود، عینا تائید و با اعمال ماده ۱۳۴، مجازات اشد یعنی ۱۰ سال حبس تعزیری قابل اجرا خواهد بود.

یک منبع نزدیک به آقای قهرمانی در گفتگو با هرانا ضمن تایید این خبر گفت “به آقای قهرمانی گفته شده است پرونده دادگاه انقلاب و کیفری او در مرحله تجدیدنظر تجمیع شده و نهایتا به ۱۰ سال حبس تعزیری قابل اجرا منتهی شده است، هر چند جزییات این روند حقوقی همچنان روشن نیست.”

لازم به یادآوری است کیانوش قهرمانی، شهروند اهل قصرشیرین در تاریخ ۲۴ بهمن ماه ۹۶، بازداشت و در اردیبهشت ماه ۹۷ توسط شعبه ۵ دادگاه انقلاب کرمانشاه از بابت اتهام “عضویت در گروه‌های مخالف نظام” به ۵ سال حبس و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال حبس محکوم شد.

کیانوش قهرمانی در تاریخ ۲۳ خردادماه سال گذشته توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان قصر شیرین از بابت دو فقره “تحریق” (آتش زدن بانک و مسجد) به ۲۰ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

لازم به ذکر است آقای قهرمانی از زمان بازداشت به دلیل عدم توانایی در تامین قرار وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی در این زندان به سر برده است.