محمد حسین سپهری، معلم مشهدی به انفصال از خدمت محکوم شد/ اسناد

محمد حسین سپهری، معلم اهل مشهد به دلیل شرکت در تحصن سراسری آبان ماه معلمان، روز جاری با دریافت حکمی از طرف هیئت بدوی تخلفات اداری آموزش و پرورش خراسان رضوی به ۶ ماه انفصال از خدمت محکوم شد. معلمان کشور طی ماه های مهر، آبان و اسفند سال جاری به دعوت شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان دست به تحصن های اعتراضی دو و سه روزه زده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۱۹ اسفندماه ۹۷، محمد حسین سپهری، معلم اهل مشهد، با دریافت ابلاغیه ای از محکومیت خود به شش ماه انفصال از خدمت مطلع شده است.

در رای این هیئت بدوی تخلفات اداری آموزش و پرورش استان خراسان رضوی اتهامات مطروحه علیه این معلم مشهدی “حضور در تحصن‌های غیرقانونی، ترک خدمت در خلال ساعات موظف اداری و توهین به رهبری” عنوان شده است.

در رای صادره از حضور در تحصن سراسری معلمان در تاریخ ۲۲ و ۲۳ آبان‌ماه سال جاری به عنوان “حضور در تحصن غیرقانونی” نام برده شده است.

وی در تاریخ ۱۰ بهمن‌ماه طی ابلاغیه‌ای مطلع شده بود که تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و باید ظرف مدت ۱۰ روز دفاعیه کتبی خود را به هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری مشهد ارسال کند.

در این ابلاغیه و در حکم صادره مصداق اتهام توهین به رهبری، سخنان آقای سپهری و انتشار آنها در فضای مجازی عنوان شده است که بخشی از آن بدین شکل در ابلاغیه آمده است: “قوه قضاییه‌ای که گماشته‌های شخص آقای خامنه‌ای هستند. آقای خامنه‌ای اگر توانایی حل مشکلی را داری بسم الله اگه نداری پس برو سراغ کاری که توانایی شو داری… باید این مملکت به چه وضعیتی برسه که شما به این نتیجه برسید نتیجه حکومت شماها در این چهل سال جز ویرانی و تباهی و ظلم و فساد چیز دیگه ای نبود…”.

لازم به ذکر است که محمد حسین سپهری در دبیرستان‌های شهر مشهد درس فیزیک تدریس می‌کند. وی طی ماه گذشته چند ویدئو در نقد اوضاع کشور در فضای مجازی منتشر کرده است.

گفتنی است در تاریخ ۲۲ تا ۲۳ مهرماه و ۲۲ تا ۲۳ آبان ماه و ۱۲ تا ۱۴ اسفندماه ۹۷ فرهنگیان بسیاری از استان‌های کشور دست به تحصن زده و ضمن خودداری از حضور در کلاس‌های درس خواستار برآورده شدن مطالبات صنفی خود شده بودند.