خالد حسینی به حبس محکوم شد

خالد حسینی، شهروند اهل سنندج توسط دادگاه انقلاب این شهر به اتهام “اجتماع و تبانی از طریق تبلیغ برای اعتصاب عمومی در کردستان” به  صورت غیابی به سه سال حبس محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل ار مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، دادگاه انقلاب سنندج بە ریاست قاضی سعیدی، حکم سه سال حبس تعزیری را به صورت غیابی برای “خالد حسینی” صادر کرد.

این حکم بر اساس طرح اتهام “اجتماع و تبانی از طریق تبلیغ برای اعتصاب عمومی در کردستان پس از اعدام سه زندانی سیاسی کرد” در دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی علیه وی صادر شده است.

آقای حسینی به همراه تعداد دیگری از شهروندان در اواخر شهریورماه سال جاری در پی اعتراض به اجرای حکم اعدام سه زندانی سیاسی کرد برای چند روز بازداشت شده بود.

لازم به یادآوری است که روز چهارشنبه ۲۱ شهریورماه ۹۷ شهرهای مختلفی در استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی صحنه اعتصاب بازاریان شد. این اعتصاب‌ها با فراخوان‌های عمومی در شبکه‌های اجتماعی و همین‌طور دعوت احزاب کرد در اعتراض به اعدام زانیار مرادی، لقمان مرادی و رامین حسین پناهی و هدف موشک قرار دادن مقر احزاب اپوزسیون کردستان توسط سپاه پاسداران شکل گرفتند.

خالد حسینی

FacebookTwitterGoogle+