گزارشی از وضعیت حسین ابراهیمی در اوین؛ متهم به انتشار اسناد طبقه بندی شده در فضای مجازی

حسین ابراهیمی، کارمند سابق وزارت دفاع و زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین از ابتدای دی ماه سال جاری جهت تحمل حبس به این زندان منتقل شده است، وی پیشتر با شکایت حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح، به اتهام “انتشار اسناد طبقه بندی شده در فضای مجازی” به یک سال و پنج ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسین ابراهیمی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین از تاریخ ۱ دی‌ماه ۹۷ در این زندان در حال تحمل حبس است.

این کارمند سابق وزارت دفاع در تاریخ ۵ بهمن ماه سال ۹۵ توسط نیروهای امنیتی در ارتباط با اسناد منتشر شده در فضای مجازی بازداشت و به مدت ۲۸ روز در سلول‌های انفرادی تحت بازجویی قرار گرفت. او سپس با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

حسین ابراهیمی با شکایت حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح، محلی که پیشتر از آن اخراج شده بود، در دادگاهی به اتهام “انتشار اسناد طبقه بندی شده در فضای مجازی” به یک سال و ۵ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

حکم صادره علیه وی در دادگاه تجدید نظر نیز عینا تائید و آقای ابراهیمی جهت اجرای حکم به زندان احضار شد.

این زندانی ۳۸ ساله، در تاریخ ۱ دی ماه سال ۹۷ جهت تحمل دوران محکومیت ۱۷ ماهه خود به اندرزگاه ۴ زندان اوین و پس از ۳ روز به سالن ۹ اندرزگاه ۸ این زندان منتقل شد.