محمد مهاجر، با پایان دوره محکومیت از زندان اوین آزاد شد

دقایقی قبل، محمد مهاجر، زندانی سیاسی و فعال تلگرامی محبوس در زندان اوین، پس از تحمل ۲ سال و ۶ ماه حبس از زندان آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ساعت ۴ عصر امروز چهارشنبه ۸ اسفندماه ۹۷، محمد مهاجر، زندانی سیاسی و فعال تلگرامی محبوس در اندرزگاه ۸ زندان اوین با پایان دوران محکومیت از این زندان آزاد شد.

محمد مهاجر و دو هم پرونده ای دیگرش به نام‌های علیرضا توکلی و محمد مهدی زمان زاده، سه تن از فعالان تلگرامی هستند که در سال ۹۵ بازداشت و هر کدام به اتهاماتی از جمله “اجتماع و تبانی علیه نظام”، “توهین به مقدسات”، “توهین به رهبری” و “توهین به بنیانگذار انقلاب اسلامی” به ۱۲ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

حکم صادره علیه این افراد پس از اعتراض در دادگاه تجدیدنظر با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی اتهام توهین به مقدسات به عنوان اشد مجازات برای آنها در نظر گرفته شده و حکم هر کدام به ۵ سال حبس تعزیری تقلیل یافت و در اسفندماه سال ۹۶ و در جریان عفو عمومی این حکم به دو سال و شش ماه حبس کاهش پیدا کرد.

لازم به ذکر است پیشتر علیرغم دارا بودن شرایط، با آزادی مشروط این سه فعال تلگرامی با دخالت وزارت اطلاعات جلوگیری شده بود.

پیش از این علیرضا توکلی در تاریخ ۲۸ دی ماه و محمد مهدی زمان زاده در تاریخ ۳۰ دی ماه سال جاری با پایان دوران محکومیت خود از زندان اوین آزاد شده بودند.