گزارشی از آخرین وضعیت جعفر عظیم زاده، فعال کارگری زندانی

جعفر عظیم زاده، فعال کارگری با وجود نیاز به رسیدگی پزشکی در وضعیت نامناسبی در اندرزگاه ۸ زندان اوین بسر می‌برد. این فعال کارگری در تاریخ ۹ بهمن‌ماه توسط نیروهای امنیتی در منطقه پردیس کرج بازداشت و روز شنبه ۱۳ بهمن‌ماه طی یک تماس کوتاه تلفنی به خانواده خود اطلاع داد که به زندان اوین منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جعفر عظیم زاده، فعال کارگری و دبیر هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران که به مشکلات قلبی و کلیوی مبتلا است اکنون به داروهایی که در خارج از زندان مصرف می‌کرد دسترسی ندارد، گزارش شده است که این فعال کارگری در حال حاضر در وضعیت نامناسبی در سالن ۹ اندرزگاه ۸ زندان اوین نگهداری می‌شود.

یک منبع مطلع در خصوص وضعیت این زندانی که نخواست نامش فاش شود به گزارشگر هرانا گفت: “تاکنون پرونده جدیدی علیه آقای عظیم زاده تشکیل نشده است؛ ولی از آنجا که ایشان همزمان با خانم پروین محمدی بازداشت شده‌اند، بیم آن می‌رود که سناریوسازی برای ایشان توسط دستگاه امنیتی در جریان باشد.”

این منبع در ادامه در خصوص وضعیت سلامتی این فعال کارگری افزود: “آقای عظیم زاده در حال حاضر از درد سینه، مشکلات کلیوی و قلبی و عروقی رنج می‌برند؛ این مساله در مورد مشکلات قلب ایشان به دلیل عدم دسترسی به داروهایی که خارج از زندان مصرف می‌کردند بغرنج‌تر است. وی روز چهارشنبه ۱ اسفندماه جهت رسیدگی به وضعیت سلامتی‌اش درخواستی را به بهداری زندان تحویل داد، اما تاکنون هیچ پاسخی به درخواست ایشان داده نشده است”.

جعفر عظیم زاده، عصر  روز سه‌شنبه  ۹ بهمن ماه توسط نیروهای امنیتی در منطقه پردیس کرج بازداشت و به کلانتری ۱۱ فردیس منتقل شد. وی در تاریخ ۱۳ بهمن‌ماه طی تماسی تلفنی به خانواده خود اطلاع داد که به اندرزگاه ۸ سالن ۹ زندان اوین منتقل شده است. محمدعلی جداری فروغی، وکیل مدافع این فعال کارگری پیشتر اعلام کرده بود که با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد ایشان با نیابت قضایی صادره بر مبنای محکومیت به ۶ سال زندان و برای تحمل این حکم روانه زندان اوین شده است.

با این حال تا لحظه تنظیم این گزارش، بدلیل عدم ارایه توضیح از سوی دستگاه قضایی، دلیل حقوقی حضور آقای عظیم زاده در زندان در هاله‌ای از ابهام قرار داد.

لازم به ذکر است پروین محمدی، نائب رئیس اتحادیه آزاد کارگران ایران که همزمان با جعفر عظیم زاده بازداشت شده بود، با صدور قرار بازداشت یک ماهه به زندان کچویی کرج منتقل شده است و تا روز گذشته ۲ اسفندماه ۱۳۹۷، که مریم محمدی، خواهر وی موفق به ملاقات وی شده بود هیچ اطلاعی در مورد وضعیت وی در دست نبود.