جلسه رسیدگی به اتهامات سه متهم سیاسی در اسفندماه برگزار میشود

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام سه تن از متهمان یک پرونده به نامهای رضوانه احمدخانبیگی، امیرمهدی صدیق آرا و علی امین املشی در تاریخ ۵ اسفندماه و در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار خواهد شد. این شهروندان در تاریخ ۲۸ بهمن ماه جهت تعیین شعبه و اطلاع از کیفرخواست در این شعبه حاضر شده بودند. متهمان این پرونده شهروندانی هستند که نیمه شب ۲۶ دیماه در ارتباط با شعارنویسی، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات رضوانه احمدخانبیگی، امیرمهدی صدیق‌آرا و علی امین‌املشی در تاریخ ۵ اسفندماه ۹۷ و در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی افشاری برگزار خواهد شد.

یک منبع نزدیک به خانواده یکی از این شهروندان به گزارشگر هرانا گفت: “علیرغم گذشت بیش از یک ماه از زمان بازداشت و پایان مراحل بازجویی آقای وزیری، دادیار و رئیس دایره نظارت بر محکومان سیاسی، همچنان از قبول وثیقه و حتی ورود وکیل به پرونده این افراد ممانعت می کند. این سه تن از امکان ملاقات با خانواده نیز محروم هستند”.

هر سه این شهروندان در نیمه شب ۲۶ دی‌ماه ۹۷، در ارتباط با شعارنویسی در خیابان بازداشت و به زندان اوین منتقل شده اند.

رضوانه احمد خانبیگی، امیرمهدی صدیق آرا و علی امین املشی در تاریخ ۲۸ بهمن ماه، از زندان اوین به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب منتقل شده و پس از اطلاع از کیفرخواست به زندان بازگردانده شدند. اتهامات مطروحه علیه آنها “اقدام علیه امنیت ملی”، “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی” و “تبلیغ علیه نظام” عنوان شده است.

لازم به ذکر است همسر رضوانه احمدبیگی، بهفر لاله زاری که در زندان اوین محبوس بود در جریان آزادی زودهنگام زندانیان، در تاریخ ۲۱ بهمن ماه از این زندان آزاد شده است.