در خواست مرخصی استعلاجی برای نرگس محمدی

محمود بهزادی راد، وکیل مدافع نرگس محمدی، زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین از درخواست مرخصی استعلاجی برای موکلش خبر داد. این درخواست به دادیار ناظر زندان داده شده و او نیز باید به دادستان ارائه کند تا در صورت موافقت، نرگس محمدی به مرخصی استعلاجی اعزام شود. وی همچنین با اشاره به جلوگیری از اعزام موکلش به بیمارستان طی هفته گذشته اعلام کرد که یک بار دیگر برای وی نوبت معاینه گرفته‌ایم. از طرفی با اینکه درخواست داده شده که پرونده پزشکی به کمیسیون عالی پزشکی قانونی ارسال شود،اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، امروز دوشنبه ۱۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۷، محمود بهزادی راد، وکیل مدافع نرگس محمدی با اعلام خبر درخواست مرخصی استعلاجی برای موکلش گفت: با توجه به اینکه موکلم به عمل جراحی نیاز دارد از دادستانی درخواست مرخصی استعلاجی کردیم.

این وکیل دادگستری افزود: درخواست مرخصی استعلاجی موکلم، تحویل دادیار ناظر زندان شده است و دادیار نیز به دادستان ارائه می کند تا در صورت موافقت، موکلم برای پیگیری های درمانی به مرخصی بیاید.

بهزادی راد توضیح داد: با توجه به اینکه در مرتبه قبلی به رغم دریافت وقت پزشک، موکلم به بیمارستان ایرانمهر اعزام نشد، مجدد برای تاریخ های ۲۳، ۲۴ و ۲۷ بهمن وقت معاینه گرفتیم و به زندان ارائه کردیم

وکیل مدافع نرگس محمدی ابراز امیدواری کرد این بار موکلش برای معاینه توسط پزشکان متخصص به بیمارستان اعزام شود.

بهزادی راد در پاسخ به این سوال که آیا پرونده نرگس محمدی به کمیسیون عالی پزشکی قانونی ارسال شده است یا خیر گفت: به رغم اینکه درخواست ارسال پرونده به کمیسیون عالی پزشکی قانونی را کردیم اما هنوز پرونده ارسال نشده است.

وی افزود: در مرتبه قبلی، کمیسیون پزشکی قانونی بدون اینکه پرونده پزشکی موکلم را از بیمارستان بخواهد یا نظر پزشک معالج متخصص را اخذ کند، در خصوص بیماری او نظر داد که این نظر بسیار مهم بود بنابراین نسبت به آن اعتراض و درخواست کردیم پرونده به کمیسیون عالی پزشکی قانونی ارجاع شود.

محمود بهزادی راد، پیشتر در تاریخ ۷ بهمن‌ماه از عدم اعزام موکلش به بیمارستان علیرغم پذیرش درخواست اعزام وی توسط دادیار ناظر بر زندان اوین و ارائه درخواست به بهداری زندان خبر داده بود. وی در تاریخ ۳ بهمن‌ماه نیز از خودداری مسئولین زندان اوین برای اعزام نرگس محمدی به بیمارستان خبر داده و گفته بود: امروز (چهارشنبه) به زندان اوین مراجعه کردم و گفتم وضعیت موکلم خطرناک است. وقت اعزام هم برای روز یکشنبه هفته آینده گرفته بودیم اما متاسفانه اراده‌ای برای اعزام وجود ندارد. نامه اعزام به پزشک را خانواده موکلم دو روز پیش به زندان بردند اما تحویل نگرفتند و الان حدود دو هفته است که خانم محمدی داروی ضد تشنج ندارد و همین مساله ما را قدری نگران کرده است.

لازم به ذکر است که نرگس محمدی و نازنین زاغری، در تاریخ ۹ دی ماه طی نامه‌ای اعلام کرده بودند در اعتراض به چگونگی نحوه رسیدگی به وضعیت درمانی‌شان در مرحله اول به مدت سه روزه دست به اعتصاب غذا می زنند. آنها اعتصاب غذای خود را از روز ۲۴ دی‌ماه شروع و ۲۶ دی‌ماه به آن پایان داده بودند.

نرگس محمدی، نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر ایران، که از تاریخ ۱۵ اردیبهشت ١٣٩۴در زندان بسر می‌برد، برای سه اتهام به ۱۶ سال زندان محکوم شده است. پنج سال برای ” اجتماع و تبانی علیه نظام” یک سال برای “برای تبلیغ علیه نظام” و ده سال برای تاسیس و همکاری با انجمن لگام، انجمنی برای لغو مجازات اعدام، مطالبه‌ای که از سوی حکومت در ایران تحمل نمی‌شود. بنا بر ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی و با در نظر داشت «مجازات اشد»، نرگس محمدی باید ١٠ سال زندان را تحمل کند.