رضا خندان و فرهاد میثمی به حکم دادگاه انقلاب اعتراض کردند

وکیل مدافع رضا خندان و فرهاد میثمی از از ثبت درخواست تجدیدنظر خواهی نسبت به حکم صادره توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب درباره موکلین خود خبر داد. بر اساس این حکم این دو فعال مدنی هر کدام به ۶ سال حبس تعزیری و ۲ سال محرومیت از خروج از کشور و عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی و اجتماعی، فعالیت رسانه‌ای و مجازی محکوم شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، امروز شنبه ۱۳ بهمن‌ماه ۱۳۹۷، محمد مقیمی، وکیل مدافع فرهاد میثمی و رضا خندان گفت که  امروز رسماً اعتراض تجدیدنظر خواهی نسبت به پرونده موکلین خود را ثبت کردم.

وی افزود: باید شعبه رسیدگی کننده معین شود و پرونده در نوبت رسیدگی قرار گیرد و از این لحاظ زمان بر است.

وکیل مدافع این دو فعال مدنی در تاریخ ۲ بهمن‌ماه طی یادداشتی اعلام کرده بود:” امروز ۲ بهمن‌ماه ۱۳۹۷ حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران در خصوص اتهامات آقایان فرهاد میثمی و رضا خندان به اینجانب ابلاغ شد. هر یک از ایشان به اتهام “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” به ۵ سال و به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به ۱ سال حبس محکوم شدند. ایشان همچنین، به مدت ۲ سال از عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی و اجتماعی، فعالیت در فضای مجازی، رسانه‌ها، مطبوعات و خروج از کشور محروم شده‌اند”.

لازم به یادآوری است که در تاریخ ۲۸ آذرماه جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مطروحه علیه فرهاد میثمی و رضا خندان در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شده بود.

فرهاد میثمی، عصر روز سه‌شنبه ۹ مرداد ۹۷ توسط نیروهای امنیتی و در منزل شخصی خود بازداشت شده بود.

هرانا مورخ سه‌شنبه ۱۳ شهریورماه ۱۳۹۷ نیز در گزارشی از بازداشت رضا خندان در منزل شخصی خود توسط نیروهای امنیتی خبر داده بود. وی در همان روز پس از تفهیم اتهام در شعبه ۷ بازپرسی دادسرای اوین و صدور قرار وثیقه به زندان اوین منتقل شد.

در حال حاضر رضا خندان با قید وثیقه آزاد و فرهاد میثمی نیز در زندان اوین به سر می‌برد.