زهرا اسدی و کیومرث واعظی در دادگاه انقلاب سنقر تفهیم اتهام شدند

روز گذشته زهرا اسدی و کیومرث واعظی، دو تن از مسئولین ستاد حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ در استان کرمانشاه با حضور در دادستانی شهرستان سنقر تفهیم اتهام شدند. این دو فعال سیاسی نهایتا با تودیع قرار تعیینی تا پایان مراحل دادرسی به صورت موقت آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته دوشنبه ۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۷، زهرا اسدی و کیومرث واعظ، دو تن از مسئولین ستاد حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ تفهیم اتهام شدند.

بر اساس این گزارش، زهرا اسدی، مسئول بانوان ستاد حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ با حضور در دادستانی شهرستان سنقر با عناوین “فعالیت تبلیغی علیه نظام” و “توهین به رهبری” تفهیم اتهام شده و با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی به صورت موقت آزاد شده است.

وی در تاریخ ۲۷ دی‌ماه از سوی پلیس امنیت این شهرستان احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفته بود.

از طرفی همسر وی کیومرث واعظی، یکی دیگر از مسئولین همین ستاد که پیشتر طی ابلاغیه‌ای برای روز ۱ بهمن‌ماه به دادستانی احضار شده بود، روز گذشته پس از تفهیم اتهام با عنوان “فعالیت تبلیغی علیه نظام” تفهیم اتهام شده و با قرار کفالت تا فرارسیدن مراحل دادرسی آزاد شده است.

وی در تیرماه سال گذشته نیز به ادارە اطلاعات سنقر احضار و حدود پنج ساعت بازجویی شده بود. همچنین پرونده دیگری برای وی و جبار حاجی مرادی در خصوص اتهامات “نشر اکاذیب” و “و توهین به مسئولان” در شهر سنندج تشکیل شده است.

لازم به ذکر است که طی روزهای گذشته ۵ شهروند اهل شهرستان سنقر به مراجع امنیتی و قضایی استان کرمانشاه احضار شده‌اند. از میان این افراد احسان دارابی پس از حضور در دادگاه بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات کرمانشاه منتقل شده بود، وی در نهایت با قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شده بود.