زرتشت احمدی راغب، فعال مدنی بازداشت شد

زرتشت احمدی راغب، فعال مدنی و آتش نشان که برای سومین روز پیاپی در اعتراض به اخراج خود از کار در مقابل فرمانداری شهریار دست به تحصن زده بود، توسط ماموران نیروی انتظامی بازداشت و به کلانتری شهریار منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۷، زرتشت (اسماعیل) احمدی راغب، فعال مدنی و آتش نشان که برای سومین روز پیاپی در اعتراض به اخراج خود از کار در مقابل فرمانداری شهریار دست به تحصن زده بود، توسط ماموران نیروی انتظامی بازداشت و به کلانتری شهریار منتقل شد.

یک منبع نزدیک به خانواده احمدی راغب در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “آقای احمدی راغب، پس از دو روز تحصن در مقابل شهرداری فردوسیه، امروز جهت ادامه اعتراض خود به فرمانداری شهریار مراجعه کرد. در آنجا دو مامور نیروی انتظامی به او گفتند حق ندارد با لباس آتش نشانی در اینجا باشد و حق تجمع نیز ندارد. به او گفتند به داخل فرمانداری مراجعه کند و درخواستش را به صورت کتبی به فرماندار شهریار ارائه کند. آقای احمدی راغب در حالی که به داخل فرمانداری مراجعه کرد و مشغول نوشتن نامه برای فرماندار در مورد اخراج شدن خود از کار بود، توسط ماموران نیروی انتظامی بازداشت و به کلانتری منطقه منتقل شد. وی از ساعت یک ظهر امروز بازداشت شده و پس از آن اطلاعی از ایشان در دست نیست”.

زرتشت احمدی راغب صبح امروز طی یادداشتی در صفحه شخصی‌اش از ادامه تحصن خود برای سومین روز پیاپی در مقابل فرمانداری شهریار خبر داد و گفته بود: “امروز دوشنبه ۱ بهمن ۹۷ جهت دادخواهی و اعتراضم به بی‌عدالتی، قانون شکنی، استبداد، منع آزادی، نقض حقوق شهروندی و پس گرفتن کارم، در برابر فرمانداری شهریار ادامه می دهم”. بر روی پلاکاردی که وی در این تحصن در دست داشت، نوشته بود: “اعتراض حق من است، آزادی‌خواهی جرم نیست، کارم را پس می‌گیرم. ظلم نمی‌پذیرم”.

زرتشت (اسماعیل) احمدی راغب، پیش‌تر در اردیبهشت ماه سال گذشته توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شهریار به اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل ۹ ماه حبس محکوم شده بود. این فعال مدنی به فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق اقداماتی چون نشر محتوا در فضای مجازی و حضور در تجمعات متهم شده بود.

این فعال مدنی پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز مدنی دارد. از جمله این موارد پرونده مفتوح شده در بهمن ماه سال ۹۴ شعبه اول دادگاه انقلاب شهریار است که زرتشت احمدی، را به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق نشر مطالب انتقاد آمیز در فیسبوک شخصی اش به شش ماه حبس تعزیری محکوم کرده بود.

زرتشت احمدی راغب، آتش نشانی است که پس از ۱۷ سال سابقه کار به دلیل فعالیت های مدنی و منتقدانه از کار اخراج شده است. از سه روز قبل در مقابل شهرداری فردوسیه و پس از آن در مقابل فرمانداری شهریار دست به تحصن اعتراض آمیز زد. او در این ویدیو از دلایل خود برای این اعتراض می‌گوید؛

نمایشگر ویدیو

00:00
01:00