تعویق آزادی موقت بهنام ابراهیم زاده، آرشام رضایی و دو فعال دیگر

در حالی که روز گذشته برای آزادی موقت بهنام ابراهیم زاده، فعال کارگری و آرشام رضایی، فعال مدنی قرار وثیقه تعیین شده بود، امروز پس از مراجعه خانواده ابراهیم زاده به دادگاه برای تودیع وثیقه، به آنها گفته شد که یک هفته دیگر دوباره مراجعه کنند؛ از سوی دیگر از بابت پرونده ای جداگانه آرشام رضایی و دو هم پرونده ای وی به نام های محمد حسین زاده و مجید حسینی علیرغم تعیین مبلغ وثیقه به قرنطینه زندان اوین منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یک‌شنبه ۳۰ دی‌ماه ۱۳۹۷، در پی مراجعه خانواده ابراهیم زاده برای تودیع وثیقه و آزادی موقت این فعال کارگری به آنها اعلام شد که آزادی موقت وی تا هفته آینده ممکن نیست.

این در حالی است که روز گذشته از سوی دادگاه با خانواده آقای ابراهیم‌زاده تماس گرفته و گفته شده بود که برای آزادی موقت ایشان وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی تهیه کنید.

بهنام ابراهیم‌زاده، فعال کارگری محبوس در زندان اوین در تاریخ ۲۲ آذرماه در منزل شخصی خود در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود. خانواده این فعال کارگری تا چند روز پس از بازداشت اطلاع دقیقی از وضعیت و محل نگهداری او نداشتند. آقای ابراهیم‌زاده در روز بازداشت مطلع شده بود که توسط دادگاه انقلاب شهرستان دالاهو به صورت غیابی به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده است هر چند ارتباط این بازداشت به اجرای حکم مذکور مشخص نیست.

بهنام ابراهیم‌زاده متولد ۱۳۵۶ در شهرستان اشنویه است که از سال ۸۷ تاکنون بارها در بازداشت و حبس بوده است. هرانا پیشتر نیز در گزارش مربوط به اردیبهشت ماه سال گذشته از آزادی بهنام ابراهیم زاده از زندان رجایی شهر با پایان دوران محکومیت ۷ ساله خود خبر داده بود.

همزمان گزارش شده است سه فعال مدنی دیگر از بابت پرونده ای مشترک به قرنطینه زندان اوین منتقل شده‌اند.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “آرشام رضایی و دو هم‌پرونده‌ای وی به نام‌های محمد حسین‌زاده و مجید حسینی روز گذشته از انفرادی به بند قرنطینه زندان اوین منتقل شده‌اند. این در حالی است که آرشام رضایی پیشتر طی تماسی تلفنی به خانواده خود گفته بود برای آزادی موقت آنها قرار وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی صادر شده است“.

آرشام رضایی، فعال مدنی به همراه محمد حسین زاده و مجید حسینی در تاریخ ۱۷ دی‌ماه توسط نیروهای اطلاعات سپاه در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بودند. مامورین امنیتی چند ساعت پس از بازداشت این دو شهروند به همراه آرشام رضایی جهت تفتیش به خانه پدری‌اش رفته بودند. وی در بعدازظهر روز ۲۰ دی‌ماه با خانواده خود تماس گرفته و  از محل بازداشت خود اظهار بی‌اطلاعی کرده بود. اتهامات مطروحه علیه این سه شهروند در مراحل بازجویی “تبلیغ علیه نظام”، “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور” و “توهین به رهبری” عنوان شده است.