محمدمهدی زمان زاده، با پایان دوره محکومیت از زندان اوین آزاد شد

ظهر امروز، محمدمهدی زمان زاده، زندانی سیاسی و فعال تلگرامی محبوس در زندان اوین، پس از تحمل ۲ سال و ۶ ماه حبس از زندان آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ساعت ۱۴ امروز یکشنبه ۳۰ دی‌ماه ۱۳۹۷، محمدمهدی زمان‌زاده، فعال تلگرامی و زندانی سیاسی محبوس در بند ۸ زندان اوین با پایان دوران محکومیت ۳۰ ماهه خود از  زندان آزاد شد.

علیرضا توکلی، یکی از هم‌پرونده‌ای‌های وی نیز صبح روز جمعه ۲۸ دی‌ماه با پایان مدت محکومیت ۳۰ ماهه خود از زندان اوین آزاد شده بود.

محمدمهدی زمان‌زاده عصر روز ۲۸ آذرماه به مرخصی اعزام و روز سه‌شنبه ۴ دی ماه با پایان مدت مرخصی خود به زندان اوین بازگشته بود.

محمد مهدی زمان صالح، متولد ۱۳۷۳، همراه با دو هم‌پرونده‌ای خود با نام‌های محمد مهاجر و علیرضا توکلی، فعالان تلگرامی هستند که در سال ۹۵ بازداشت و هر کدام به اتهاماتی از جمله “اجتماع و تبانی علیه نظام”، “توهین به مقدسات” و “توهین به رهبر و بنیانگذار انقلاب” به ۱۲ سال حبس تعزیری محکوم شدند. حکم زندان این افراد پس از اعتراض در دادگاه تجدیدنظر با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی تجمیع یافته و اتهام “توهین به مقدسات” به عنوان اشد مجازات برای آنها در نظر گرفته شده و حکم هر کدام به ۵ سال حبس تعزیری تقلیل یافته است.

حکم این افراد در اسفندماه سال ۹۶ در جریان عفو عمومی از ۵ سال به دو سال و شش ماه حبس کاهش پیدا کرد.

لازم به ذکر است که در خردادماه سال جاری با آزادی مشروط این سه فعال تلگرامی با دخالت وزارت اطلاعات جلوگیری شده بود.