بازداشت دو شهروند در کرمانشاه و ارومیه توسط نیروهای امنیتی

طی روزهای گذشته، دو شهروند در شهرهای کرمانشاه و ارومیه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز شنبه ۳۰ دی‌ماه ۱۳۹۷، یک شهروند به نام “یاسر محبی” ۳۸ ساله فرزند غلامحسین از اهالی بخش “بیلوار” در استان کرمانشاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شد.

یک منبع مطلع در این رابطه به ماف نیوز گفت: “بازداشت آقای محبی در محل کارش در یک خشک‌شویی در کرمانشاه صورت گرفته و اتهام مطروحه علیه وی همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام عنوان شده است”.

در این گزارش آمده که یاسر محبی فارغ‌التحصیل رشته‌ی حسابداری است و پیشتر در سال ۱۳۹۶ در یک نشست فرهنگی دانشجویی در حمایت از شهروندان بهایی متن کوتاهی خوانده و خواهان پایان دادن به فشار بر جامعه‌ی بهاییان شده بود که متعاقب آن به اداره‌ی اطلاعات کرمانشاه احضار و مورد بازجویی قرار گرفته بود.

در خبری دیگر از ارومیه گزارش شده است که روز پنجشنبه ۲۷ دی‌ماه ۱۳۹۷، یک شهروند به نام “قادر زینی” ۲۹ ساله فرزند سیف‌الدین از اهالی شهرک الواج ارومیه با اتهامات مرتبط با احزاب کرد مخالف نظام توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شده است.

قادر زینی فارغ‌التحصیل دانشکده‌ی کشاورزی است که از یک سال پیش به صورت داوطلب در جمعیت هلال احمر این شهرستان فعالیت دارد. وی پیشتر در نتیجه‌ی دخالت ارگانهای امنیتی از استخدام در جهاد کشاورزی باز مانده بود.

از دلایل بازداشت این شهروندان تا لحظه تنظیم این گزارش اطلاعی در دست نیست.