بازجویی و اخذ تعهد از عباس میرباقری در تهران

روز چهارشنبه عباس میرباقری، از هواداران کاظمینی بروجردی، روحانی منتقد بازداشت و پس از انتقال به کمیته پیگیری وزارت اطلاعات در تهران تحت بازجویی قرار گرفت. آقای میرباقری نهایتا با اخذ تعهد آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۲۶ دی‌ماه ۱۳۹۷، عباس میرباقری بازداشت و در کمیته پیگیری وزارت اطلاعات در تهران مورد بازجویی قرار گرفت. از آقای میرباقری تعهد گرفته شد که هیچ گونه ارتباطی با آقای بروجردی نداشته باشد.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “روز چهارشنبه عباس میرباقری، از هواداران سابقه دار آیت الله بروجردی بازداشت و پس از انتقال به کمیته پیگیری وزارت اطلاعات واقع در خیابان فلسطین مورد بازجویی قرار گرفته است. ماموران وزارت اطلاعات آقای میرباقری را تهدید کرده‌ و از وی تعهد گرفته‌اند که نباید هیچ گونه تماس و ارتباطی با آقای بروجردی و جریان مرتبط با او داشته باشد”.

عباس میرباقری در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ نیز به خاطر ارتباطاتش با آقای بروجردی بازداشت و مورد بازجویی‌ قرار گرفته بود.

فشار و تهدید هواداران، نمایندگان و شاگردان آیت الله کاظمینی بروجردی مسبوق به سابقه است، در مهرماه سال ۱۳۹۶ تعداد پرشماری از هواداران وی پس از حضور در مراسم ختم یکی از بستگان آقای بروجردی در خیابان رجائی شهرری توسط نیروهای انتظامی بازداشت شدند.

کاظمینی بروجردی که در سال‌های ۷۴، ۷۹ و ۸۴ دستگیر و زندانی شده بود، آخرین بار در سال ۱۳۸۵ بازداشت و به ۱۱ سال زندان، به انضمام مصادره اموال محکوم شد.

وی مدت یکسال در زندان یزد بود و پس از آن به بند ۳۲۵ ویژه روحانیت در زندان اوین منتقل و تا پایان دوره حبس در این محل نگهداری شد.