حمید بابایی، به مرخصی اعزام شد

روز گذشته حمید بابایی، دانشجوی محبوس در زندان اوین که در حال سپری کردن مدت محکومیت شش ساله خود است به مرخصی اعزام شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۲۲ دی‌ماه ۱۳۹۷، حمید بابایی، دانشجوی محبوس در زندان اوین به مرخصی اعزام شد.

گفته می‌شود خانواده حمید بابایی از اعزام وی به مرخصی اطلاع نداشته‌اند و او به صورت ناگهانی به به مرخصی آمده است.

حمید بابایی پیشتر در تاریخ ۲۹ اسفند ماه ۹۶ به مرخصی اعزام و در تاریخ ۲۶ فروردین ماه سال جاری جهت تحمل باقی مانده محکومیت ۶ سال حبس خود به زندان اوین بازگشته بود.

آقای بابایی پیشتر مورخ چهارشنبه ۳۱ خردادماه ۱۳۹۶، در چهارمین سال حبس خود برای اولین بار به مرخصی اعزام شده بود.

لازم به ذکر است، آقای بابایی پیش از این در آبان‌ماه ۱۳۹۶ سال  از زندان رجائی‌شهر کرج به زندان اوین منتقل شده بود.

حمید بابایی، دانشجوی بورسیه دانشگاه لی‌یژ بلژیک، روز ۲۲ مرداد ١٣۹٢، اندکی پس از ورود به ایران برای دیدار خانواده توسط وزارت اطلاعات احضار، بازداشت و در دادگاهی کوتاه توسط قاضى صلواتى به ۶ سال حبس تعزیرى و ۴ سال حبس تعلیقی، به اتهام جاسوسى و ارتباط با دول متخاصم، محکوم شد، این حکم در شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر نیز تأیید شد.

حمید بابایى متاهل، متولد ٢٠ آذر ١٣۶٢ در شهرستان تکاب واقع در استان آذربایجان غربى است. او در سال ١٣٨۵ در رشته ریاضى از دانشگاه صنعتى شریف فارغ التحصیل شد و همان سال براى ادامه تحصیل در مقطع کارشناسى ارشد رشته مهندسى صنایع وارد دانشگاه علم و صنعت ایران شد. وی موفق شده است که در سال ١٣٨۷ با معدل ١٨، از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شود و دانش آموخته ممتاز مقطع کارشناسى ارشد شناخته شود.

به گفته نزدیکان حمید بابایى، وی در مدت حضور در خارج از کشور هیچ‌گونه فعالیت سیاسی نداشته و تنها به دلیل بى توجهى به درخواست تهدیدآمیز وزارت اطلاعات و عدم همکارى با آنان بازداشت شده بود.