نصرالله لشنی به اعتصاب غذای خود پایان داد

نصرالله لشنی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین که از روز یکشنبه ۱۶ دیماه در اعتراض به رفتار غیرقانونی مسئولین زندان و ممانعت از ملاقات وی با مادرش دست به اعتصاب غذا زده بود، بعدازظهر امروز به اعتصاب خود پایان داد. این فعال سیاسی در تاریخ ۵ دی‌ماه در سالن ملاقات در حضور همسر و فرزند ۸ ساله خود از سوی مامورین زندان مورد توهین و ضرب و شتم قرار گرفته بود. وی در تاریخ ۱۹ دیماه طی نامه‌ای سرگشاده با تشریح دلایل اعتصاب خود و ضرورت این اقدام گفته بود “اعتصاب غذا کردم اما هیچ مطالبه و خواسته‌ای ندارم، فقط یک روش برای اعتراض به رفتاری است که با مادرم شده است”.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نصرالله لشنی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین از ساعت ۱۶ امروز جمعه ۲۱ دی‌ماه ۹۷، به اعتصاب غذای خود پایان داد.

نصرالله لشنی، فعال سیاسی محبوس در زندان اوین، در نامه ای سرگشاده که متن کامل آن پیشتر توسط هرانا منتشر شد، ضمن اعلام این موضوع که اعتصابش برای طرح مطالبه ای از مسئولین نبوده، تاکید کرده بود “اعتصاب غذا کردم تا فرزندم، پاره تنم، سامیارم بیاموزد که حرمت مادرش را نگاه دارد و از جان خویش برای او درگذرد تا به ارباب اوین و اعوان و انصارش هشدار دهم که مادران این خاک حرمت دارند و گرامی اند حتی اگر مادر دشمنتان باشد”.

این زندانی پس از اینکه روز چهارشنبه ۵ دی‌ماه در سالن ملاقات و در حضور فرزندش مورد بدرفتاری و ضرب و شتم قرار گرفت و همینطور زمانی که رفتار سلیقه‌ای مسئولین زندان اوین مانع ملاقات او با مادرش شد، روز دوشنبه ۱۷ دی‌ماه طی یادداشتی اعلام کرده بود، از شب یکشنبه دست به اعتصاب غذا زده است.

لازم به یادآوری است نصرالله لشنی در سال ۹۳ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام به شش سال حبس و دو سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر توسط قاضی زرگر نیز تایید شد.

آقای لشنی در تاریخ ۴ خردادماه ۹۵ به همراه همسرش به دایره اجرای احکام زندان اوین مراجعه کرده و جهت تحمل دوران محکومیت ۶ ساله خود بازداشت و به بند عمومی آن زندان منتقل شد..

این فعال ملی مذهبی پیشتر در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ بازداشت شده بود، بعد از دو ماه انفرادی و اتمام بازجویی، با قرار وثیقه آزاد شد.