حمیدرضا رحمتی، با قرار کفالت آزاد شد

حمیدرضا رحمتی، عضو کانون صنفی معلمان اصفهان که در تاریخ ۸ دی‌ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، روز جاری با قرار کفالت آزاد شد. وی پیشتر به مدت ۹ روز در اعتراض به بازداشت گسترده‌ معلمان در جریان تحصن سراسری آنها، در مقابل اداره آموزش و پرورش شهرضا دست به تحصن یک‌ نفره زده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عصر امروز سه‌شنبه ۱۱ دی‌ماه ۹۷، حمیدرضا رحمتی، عضو کانون صنفی معلمان اصفهان با قرار کفالت آزاد شد.

آقای رحمتی روز شنبه ۸ دی‌ماه ۹۷، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

پیشتر یک منبع نزدیک به خانواده آقای رحمتی در گفتگو با گزارشگر هرانا گفته بود: “ساعت ۳ بعد از ظهر مامورین با در دست داشتن حکم بازداشت آقای رحمتی به مقابل مدرسه محل کار ایشان رفته ولی از ورود به مدرسه خودداری کردند. آقای رحمتی نیز به دلیل این شیوه برخورد شخصا به اداره آگاهی رفتند. پس از بازداشت آقای رحمتی و تفهیم اتهام «اخلال در نظم عمومی» که در ارتباط با تحصن یک نفره ایشان بوده است بازپرس پرونده قرار وثیقه ۴۰ میلیون تومانی برای وی صادر کرد که به دلیل مخالفت آقای رحمتی با تودیع قرار وثیقه بخاطر عدم قبول اتهام مطروحه به بازداشتگاه نیروی انتظامی شهرضا منتقل شد”.

به گفته این منبع مطلع این پرونده در روز پایانی تحصن یک نفره آقای رحمتی به این اتهام علیه وی تشکیل شده است.

حمیدرضا رحمتی، از تاریخ ۱۰ تا ۱۹ آذرماه در اعتراض به بازداشت گسترده معلمان در جریان تحصن سراسری آبان‌ماه در مقابل اداره آموزش و پرورش شهرضا دست به تحصن یک نفره زده بود.

آقای رحمتی پیشتر نیز در تاریخ ۱۴ آذرماه ۹۵ در اعتراض به برخوردهای امنیتی با معلمان و زندانی‌کردن اسماعیل عبدی استعفای خود را به ریاست آموزش و پرورش شهرضا تحویل داد و مدتی بعد به سر کار خود بازگشت.

وی پیشتر نیز در تاریخ ۲۴ آذر ۹۴ در اعتراض به عدم رسیدگی به وضعیت محمود بهشتی، سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران در مقابل اداره آموزش و پرورش شهرضا تحصن و اعلام اعتصاب غذا کرده بود. او پس از مدتی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ساعاتی بعد با قرار کفالت آزاد شده بود.

هرانا پیش‌تر در گزارشی به بررسی جامع وضعیت معلمانی که برای استیفای حقوق صنفی خود در عین حفظ استقلال از دستگاه حاکمه تلاش کرده و بسیاری از آنان متحمل حبس، اخراج و تبعید شده‌اند، پرداخته بود.