زندان اوین؛ ممانعت از مرخصی و مخالفت با آزادی مشروط محمد مهاجر

قاضی ناظر بر زندان اوین با درخواست آزادی مشروط و همینطور مرخصی محمد مهاجر، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین علیرغم این که ۲۷ ماه از محکومیت ۳۰ ماهه خود را پشت سر گذاشته است مخالفت کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد مهاجر زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین علی‌رغم اینکه ۲۷ ماه از محکومیت ۳۰ ماهه خود را پشت سر گذاشته از مرخصی و آزادی مشروط محروم است.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “محمد مهاجر زندانی محبوس در سالن ۱۰ اندرزگاه ۸ زندان اوین که به اتهام «توهین به رهبری» به دو سال و شش ماه حبس محکوم شده است، تاکنون ۲ سال و سه ماه از محکومیت خود را پشت سر گذاشته است؛ با این حال محمد جواد رستمی قاضی ناظر بر زندانیان سیاسی مانع از آزادی مشروط و اعزام وی به مرخصی می‌شود. آقای رستمی در جواب درخواست وی گفته است «می‌توانم موافقت کنم ولی نمی‌خواهم»”.

لازم به یادآوری است در خردادماه سال جاری نیز با آزادی مشروط این زندانی سیاسی و دو هم‌پرونده‌ای دیگر وی به نام‌های علیرضا توکلی و محمدمهدی زمان صالح با دخالت وزارت اطلاعات جلوگیری شده بود.

همچنین در تاریخ ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ نیز از اعزام این زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین به مرکز درمانی جلوگیری شده بود. این در حالی است که وی نامه موافقت دادستانی و دادیار ناظر بر زندان را داشته و هزینه‌های درمان نیز به عهده خودش بوده است.

لازم به یادآوری است، ، محمد مهاجر، علیرضا توکلی و محمد مهدی زمان صالح، سه تن از فعالان تلگرامی هستند که در سال ۹۵ بازداشت و هر کدام به ۱۲ سال حبس تعزیری محکوم شدند. حکم زندان این افراد پس از اعتراض در دادگاه تجدیدنظر با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی اتهام توهین به مقدسات به عنوان اشد مجازات برای آنها در نظر گرفته شده و حکم هر کدام به ۵ سال حبس تعزیری تقلیل یافته بود.

حکم حبس این زندانی سیاسی در اسفندماه سال ۹۶ در جریان عفو عمومی از ۵ سال به دو سال و شش ماه حبس کاهش پیدا کرد.

هرانا پیشتر نیز در گزارش‌های مختلف از کارشکنی و رفتار توهین آمیز و سلیقه‌ای مسئولین زندان اوین علی‌الخصوص آقای رستمی، دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی و امنیتی زندان اوین خبر داده بود.