بابک و روزبه علی‌پور با پایان بازجویی ها به زندان رشت منتقل شدند

دو شهروند به نام‌های روزبه علی‌پور و بابک علی‌پور که با یکدیگر نسبت برادری دارند در یکی از روستاهای اطراف شهر رشت در تاریخ ۱۳ آبان‌ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و هفته گذشته با پایان مرحله بازجویی، به بند عمومی زندان لاکان رشت منتقل شده‌اند. ماموران امنیتی پس از بازداشت به منزل این دو شهروند رفته و ضمن تفتیش منزل، تعدادی از وسایل شخصی این دو برادر را ضبط کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در تاریخ ۱۳ آبان‌ماه ۹۷، روزبه علی‌پور و بابک علی‌پور دو برادر ساکن در یکی از روستاهای اطراف شهر رشت توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

از دلایل بازداشت این دو شهروند اطلاع دقیقی در دست نیست.

یک منبع نزدیک به خانواده این دو شهروند به گزارشگر هرانا گفت: “مامورین امنیتی پس از بازداشت این دو برادر در همان روز به منزل مادری آنها رفته و پس از تفتیش محل تعدادی از وسایل شخصی آنان را به همراه بردند. پس از پیگیری‌های مکرر خانواده آنها مشخص شد که هفته گذشته آنان را به بند عمومی زندان لاکان رشت منتقل کرده‌اند و پس از گذشت ۲۰ روز از زمان بازداشت کماکان پاسخی مبنی بر دلایل بازداشت این افراد به خانواده آنها داده نشده است”.

به گفته این منبع مطلع پس از انتقال برادران علی‌پور به زندان لاکان رشت دادستان به خانواده آنان گفته برای هر کدام وثیقه ۵۰ میلیون تومانی حاضر کنند با این حال نماینده دادستان تاکنون از قبول وثیقه خودداری کرده است.