افزایش نگرانی ها پس از سی روز بی خبری از سرنوشت عبدالمجید بهرامزهی

سرنوشت یک زندانی سیاسی بلوچ در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. این زندانی یک ماه است که هیچ تماسی با خانواده اش نداشته است و مسئولان زندان زاهدان نیز از سرنوشت او بعضا اظهار بی اطلاعی میکنند یا اطلاعات ضد و نقیضی ارائه می کنند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین بلوچ، عبدالمجید بهرامزهی فرزند عبدالغنی، مدت ۳۰ روز است که هیچ تماسی با خانواده نداشته است.

این زندانی بلوچ در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۹۷، در چابهار توسط ماموران امنیتی بازداشت شد اما تا مدتها خبری در خصوص بازداشتش به خانواده نداده بودند.

در مدت ۳۰ روزی که از نامبرده خبری نیست، مسئولان زندان زاهدان مدعی شدند که به تهران منتقل شده اما خانواده در این خصوص اطمینان کسب نکرده است.

بی خبری از وضعیت این زندانی که دارای مشکلات اعصاب و روان است و خارج از زندان تحت درمان و مصرف قرص بود، باعث افزایش نگرانی خانواده شده است.

عبدالمجید در ملاقاتی که با خانواده داشت از شکنجه در وزارت اطلاعات خبر داده و نسبت به اتهاماتی که به وی نسبت دادند ابراز بی اطلاعی کرده است.

این زندانی متهم به همکاری با “گروهک” شده است. اصطلاحی که حکومت ایران برای گروه های مسلح بلوچ – جیش العدل – اطلاق می کند.

خانواده عبدالمجید همچنین گفتند: “یک بار قرار بود با سند آزادش کنند، ما دنبال سند رفتیم وقتی سند آوردیم گفتند به تهران منتقل شده است!”

عبدالمجید بهرامزهی